تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1402
نویسنده : polad

متن آهنگ عشق قرصای خوابه مجید خراطها

عشق قرصای خوابه همون بد خوابیات همون بالشت خیس
عشق همون پیامه میگی بیام سراغت واست نه مینویسم
عاشقم و دیگه با قرصای خوابمم رفیقم
عاشقتم یعنی سفید میشه موهای شقیقم
عاشقمی چه با نمک میشی رو زخمه عمیقم
عاشقتم آره عاشقتم
عشق بغض گلوته وقتی اون رو به روته یعنی حرفاتو خوردی
عشق اون اضطرابه یعنی باشه مریضی ولی نباشه مردی

https://musicdel.ir/single-tracks/163846/


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1402
نویسنده : polad

 

خشک شدن راه تنفسی سبب التهاب و گرفتگی سینوسها و در نتیجه سردرد میشود. در ادامه مقاله داروها و نسخههای گیاهی درمان سردرد طب سنتی بررسی میشود. طب سوزنی و درمانهای جایگزین دیگر نیز غالبا میتوانند بطور طبیعی درد و شدت میگرن را کاهش دهند. زالی با یادآوری اینکه سردرد در کودکان می تواند نشانه بروز سندروم مویا مویا نیز باشد، گفت: سندروم مویا مویا نیز از جمله اختلالاتی است که پس از گسترش ویروس کووید-۱۹، بیش از پیش گزارش شده است. زالی با یادآوری اینکه یکی از علل اصلی غیبت کودکان و نوجوانان از مدرسه، کاهش کارایی تحصیلی و اختلال در فعالیت های معمول روزانه، سردرد است، افزود: سردرد در کودکان با سن کمتر از هفت سال شیوع کمتر و سن بالای هفت سال شیوع بیشتری دارد. این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات درخصوص روش های تشخیص این نوع سردرد عنوان کرد: سی تی اسکن، سی تی آنژیوگرافی، ام آر آی، ام آر وی و ام آر آنژیوگرافی از جمله روش های تشخیص سردردهای صاعقه ای هستند. وی با اشاره به سردردهای حاد راجعه بیان کرد: اینکه کودکی در ماه یا در طول هفته چند بار دچار سردرد می شود و شایع ترین نوع سردرد در کودکان از این مورد است که شامل میگرن، سردردهای تنشی و خوشه ای است که خوشبختانه اکثرا خوش خیم هستند.

وی با اشاره به اینکه سردردهای اولیه خوش خیم است که اکثرا در کودکان از همین نوع سردرد شایع است که شامل میگرن، سردردهای تنشی و خوشه ای است، افزود: سرردهای ثانویه باید مورد توجه بیشتر والدین قرار بگیرند زیرا ممکن است علت آن بیماری زمینه ای باشد که باید تشخیص داده شده و درمان صورت بگیرد. البته کودکان در طول روز می خوابند یا ممکن است حادثه در ساعات پایانی روز و هنگام خواب شبانه اتفاق افتد که باید مادران این مورد را در نظر بگیرند و اگر ضربه هنگام شب اتفاق افتاد، باید کودک را حداقل 1 تا 2 ساعت بیدار نگه دارند تا مطمئن شوند که کودک خواب آلوده نیست. افرادی که دچار این نوع سردرد هستند معمولا ماهی یک یا چندبار دچار سردردهای پیوسته و طولانی مدت همراه با دردهای تپشی در یک یا دو طرف سر که معمولا بین 2 تا 72 ساعت ادامه دارد می­شوند.

برای درمان سردرد با نمک دریا و سایر نمکها فقط کافی است چند قاشق نمک به همراه چند قاشق آبلیموی تازه را در یک لیوان آب حل کرده و میل کنید. از یک برنامه غذایی منظم پیروی کنید و هرگز هیچ وعدهی غذایی بهویژه صبحانه را حذف نکنید. شواهد زیادی وجود دارد که این ایده را تأیید میکند که رژیم غذایی و آکنه تأثیر مستقیمی بر یکدیگر دارند. بعد از معرفی علائم مهم پس از ضربه خوردن سر کودک در نمناک حالا نوبت به اقداماتی میرسد که پس از این اتفاق باید انجام داد. هستند. بنابراین اگر کودک به هر علتی از ارتفاع بیش از 30 سانتیمتر سقوط کند، مخصوصا زمانی که خانه سنگفرش است ضربه به سر وارد می شود و عوارض مغزی ایجاد می کند. منصوری با اشاره به سردردهای حاد، حاد راجعه، سردرد مزمن پیش رونده و مزمن غیر پیش رونده بیان کرد: در سردرد حاد ناگهانی کودک دچار سردرد و خانواده نگران می شود و ممکن است گاهی اوقات بیماری جدی وجود نداشته باشد و این حالت به دلیل سرماخوردگی باشد و اگر همراه با حال عمومی بد، تهوع، استفراغ و عصبی باشد باید به این نوع سردرد توجه شود.

چنانچه فرزند شما پس از این اتفاق، دچار خونریزی شد و این خونریزی غیر عادی و زیاد بود حتما با اورژانس تماس بگیرید. دکتر سید حسین حسن پور اونجی فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و دبیر علمی این کنگره نیز در ادامه سردرد در کودکان را شایع اعلام کرد و گفت: نیمی از کودکان دچار سردرد می شوند. در موارد حاد و تصادفات نیز سی تی اسکن می توان انجام داد و این دو مورد اخیر انتخابی است. در این شرایط از کودک بخواهید که آب یا محلول حاوی الکترولیت (مثل ORS) بنوشد. موجب تشخیص نوع سردرد می شود و سردرد در کودک زیر دو سال خود را به صورت بی قراری، اضطراب، بی خوابی و بی اشتهائی نشان بدهد. سلام تو بچگی صرع خفیف داشتم و با مصرف دارو کنترل و درمان و دارو هام قطع شد ،حدود 10 سال من ازدواج کردم و هیچ مشکلی نداشتم و ازدواج کردم و بچه دار شدم اما حدود دو ماه پیش مشکل من برگشت ،من تحت نظر دکتر بودم ،دکترم بعد از نوار مغز تشخیص دادن که بیماری من برگشته و به من قرض لوبل رو تجویز کردن . مادران باید همه توجه شان در این زمان به کودک خود باشد زیرا یک لحظه غفلت باعث سقوط کودک می شود مثلا وقتی مادر در حال صحبت کردن با تلفن است نباید کودک را روی قسمت اوپن آشپزخانه قرار دهد.

از علائمی که بعد از ضربه به سرکودک، والدین باید به آن دقت کنند این است که ایجاد کبودی پشت گوش و زیر چشم کودک به علت شکستگی در قاعده جمجمه و خونریزی است. شکستگی استخوان می تواند آشکار مانند آسیب دیدگی مچ دست، بازو و یا پاها و یا شکستگی جمجمه و ایجاد یک ناحیه متورم روی پوست سر باشد و یا خون در سفیدی چشمان کودک مشاهده شود، یا با خروج مایع صورتی یا خونریزی از بینی یا گوش نشان داده می شود. زالی بروز سردرد در کودکان بر اثر وجود تومورهای مغزی، عفونت سیستم اعصاب مرکزی (CNS)، هیدروسفالی (تجمع مایع مغزی نخاعی در جمجمه)، فشار خون خوش خیم داخل جمجمه ای (BIH) و خونریزی های داخلی را نگران کننده خواند. اتفاقی که ممکن است بر اثر ضربه به سر کودک رخ دهد، خروج مایع آبکی که همان مایع مغزی- نخاعی نام دارد از گوش یا بینی کودک است که در اثر ضربه به جمجمه ایجاد شده و ممکن است موجب عفونت و مننژیت مغزی شود. این امکان وجود دارد 2 سال بعد از ضربه نیز کودک تشنج کند.

اکنون نیز لازم است بدانید به دلیل همین خاصیت در صورت زیاده روی در مصرف آن، می تواند باعث اسهال، نفخ و ناراحتی معده شود. حتی یک پیاده روی 10 دقیقه ای در روز می تواند کمک کننده باشد. وی با بیان اینکه دایسکشن عروق شریانی در سردردهای صاعقه ای بسیار دیده می شود، تصریح کرد: سردردهای صاعقه ای به طور قطع نیاز به مداخله دارد، اگر چه گاهی ممکن است سردردهای اولیه نیز نشانه های مشابه سردردهای صاعقه ای را داشته باشند. وی با اشاره به اینکه ممکن است میگرن در یک کودک زیر دو سال نیز بروز کند، افزود: علائم شایع میگرن، سردرد ضربان دار است که در دو طرف سر اتفاق می افتد و معمولا همراه با حالت تهوع و استفراغ است و بیمار از نور دچار ترس می شود. ایسنا/کرمان یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: سردردهایی که شب هنگام خواب اتفاق می افتد باید مورد توجه قرار بگیرد؛ اینکه کودک هنگام بلند شدن از خواب و برخاستن دچار سردرد می شود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد متخصص چشم پزشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.


|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ : یک شنبه 15 مرداد 1402
نویسنده : polad


لوازم برقی هیوندای

هیوندای دارای طیف گسترده ای از تجهیزات الکتریکی از جمله ژنراتور، اینورتر و کلید حرارتی هیوندای، بی متال های هیوندای است. تجهیزات الکتریکی هیوندای به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان آن مشهور است. دینام هیوندای از مواد و اجزای بادوام ساخته شده و برای اطمینان از مطابقت با بالاترین استانداردهای کیفیت تست شده است.

سوئیچ داغ هیوندای

مدار شکن حرارتی هیوندای (MPCB) وسیله ای است که برای محافظت از موتورها در برابر آسیب های ناشی از جریان اضافه استفاده می شود. هنگامی که جریان بیش از حد اتفاق می افتد، کلید حرارتی هیوندای خاموش می شود و موتور را از منبع تغذیه جدا می کند و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.

سوئیچ های حرارتی هیوندای معمولاً در کاربردهای صنعتی استفاده می شود که در آن موتورها برای تغذیه ماشین آلات سنگین استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند در کاربردهای تجاری استفاده شوند که در آن موتورها برای تغذیه تهویه مطبوع، پمپ ها و سایر تجهیزات استفاده می شوند.

سوئیچ های حرارتی هیوندای در اندازه ها و درجه بندی های مختلف موجود است. اندازه کلید حرارتی هیوندای با حداکثر جریانی که موتور می تواند بکشد تعیین می شود. رتبه بندی ترمال شکن هیوندای حداکثر مقدار جریان اضافه ای را که MPCB قبل از خاموش شدن می تواند تحمل کند، تعیین می کند. سوئیچ های احتراق هیوندای یک وسیله ایمنی مهم است که می تواند به محافظت از موتورها در برابر آسیب کمک کند. آنها همچنین یک راه مقرون به صرفه برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافی هستند.

مزایای کلید حرارتی هیوندای

در اینجا برخی از مزایای استفاده از میانبر صفحه کلید هیوندای آورده شده است:

از آسیب موتور در اثر جریان بیش از حد جلوگیری می کند

از موتور در برابر اتصال کوتاه محافظت می کند

خطر آتش سوزی را کاهش دهد

عمر دستگاه را افزایش می دهد

در هزینه های تعمیر و تعویض صرفه جویی کنید

اگر به دنبال روشی مطمئن و مقرون به صرفه برای محافظت از موتورهای خود در برابر گرمای بیش از حد هستید، مبدل حرارتی هیوندای یک گزینه عالی است.

کلید حرارتی هیوندای چگونه کار می کند؟

سوئیچ های حرارتی هیوندای به گونه ای طراحی شده اند که وقتی موتور برای مدت طولانی جریان زیادی می کشد خاموش می شوند. کلیدهای حرارتی هیوندای با عملکردهای مختلفی مانند تاخیر زمانی، اضافه بار و حفاظت از اتصال کوتاه نیز موجود است. سوئیچ های حرارتی تاخیری هیوندای به گونه ای طراحی شده اند که زمان روشن شدن موتور را قبل از خاموش شدن فراهم می کند.

کلید حرارتی هیوندای تاو

سوئیچ های حفاظتی بیش از حد حرارتی هیوندای طوری طراحی شده اند که وقتی موتور جریان بیشتری از جریان بار نامی خود می گیرد، بسته می شود. سوئیچ های حرارتی محافظ اتصال کوتاه هیوندای طوری طراحی شده اند که وقتی موتور جریان اتصال کوتاه می گیرد بسته می شود.

نحوه عملکرد سوئیچ حرارتی هیوندای

سوئیچ های احتراق هیوندای یک وسیله ایمنی مهم است که می تواند به محافظت از موتورها در برابر آسیب کمک کند. همچنین یک راه مقرون به صرفه برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافی است. اگر به دنبال راهی ایمن و مقرون به صرفه برای محافظت از موتورهای خود در برابر جریان بیش از حد هستید، سوئیچ حرارتی محافظ موتور هیوندای یک انتخاب عالی است.

تولیدکنندگان چرخ هیوندای از یک سوئیچ دو فلزی برای تشخیص جریان اضافی استفاده می کنند. هنگامی که جریان از میزان هدایت حرارتی هیوندای بیشتر شود، نوار دو فلزی گرم می شود و می شکند و باعث می شود که کنتاکت ها باز شوند و موتور را از منبع تغذیه جدا کنند.

سوئیچ های حرارتی هیوندای همچنین به یک رله اضافه بار حرارتی مجهز شده اند که یک نوار دو فلزی است که برای باز شدن زمانی که موتور برای مدت زمان طولانی جریان زیادی می کشد، طراحی شده است. این به محافظت از موتور در برابر آسیب های ناشی از اضافه بار طولانی مدت کمک می کند. سوئیچ احتراق هیوندای یک وسیله ایمنی مهم است که به جلوگیری از آسیب موتور و آتش سوزی کمک می کند. آنها همچنین یک راه مقرون به صرفه برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافی هستند.

هیوندای بدون فلز

کنتاکتورهای دو فلزی یا مغناطیسی هیوندای و رله اضافه بار برای کنترل استارت و توقف موتورها استفاده می شود. آنها همچنین برای محافظت از موتور در برابر آسیب اضافه بار استفاده می شوند.

بی متال های هیوندای دستگاه های الکترومکانیکی هستند که از میدان مغناطیسی برای باز و بسته کردن کنتاکت ها استفاده می کنند. میدان مغناطیسی توسط یک آهنربای الکتریکی متصل به یک سیم پیچ ایجاد می شود. هنگامی که سیم پیچ انرژی می گیرد، آهنربای الکتریکی آرمیچر را جذب می کند، که تماس ها را می بندد. هنگامی که سیم پیچ برق نمی گیرد، آهنربای الکتریکی آرمیچر را آزاد می کند و کنتاکت ها را باز می کند.

خرید هیوندای بی متال

بی متال های هیوندای برای محافظت از موتورها در برابر آسیب اضافه بار استفاده می شود. هنگامی که موتور بیش از حد جریان می گیرد، رله اضافه بار کنتاکت ها را باز می کند و موتور را از منبع تغذیه جدا می کند. هیوندای بی متال ها در اندازه ها و درجه های مختلف موجود می باشد. اندازه تماس با حداکثر جریانی که کنتاکتور می تواند تحمل کند تعیین می شود. رتبه رله اضافه بار با حداکثر جریانی که رله می تواند از موتور محافظت کند تعیین می شود.

رله اضافه بار دو فلزی هیوندای بخش مهمی از هر سیستم الکترونیکی است. آنها برای کنترل استارت و توقف موتور و محافظت از موتور در برابر آسیب های ناشی از بار اضافی استفاده می شوند.

هیوندای بورکی سامان

هیوندای دارای طیف گسترده ای از تجهیزات الکتریکی از جمله ژنراتور، اینورتر و سوئیچ حرارتی هیوندای، هیوندای بی متال است. تجهیزات الکتریکی هیوندای به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان آن مشهور است. دینام هیوندای از مواد و اجزای بادوام ساخته شده و برای اطمینان از مطابقت با بالاترین استانداردهای کیفیت تست شده است.

هیوندای با کیفیت حرارتی

مدار شکن حرارتی هیوندای (MPCB) وسیله ای است که برای محافظت از موتورها در برابر آسیب های ناشی از جریان اضافه استفاده می شود. در صورت بروز جریان بیش از حد، سوئیچ حرارتی هیوندای خاموش می شود و موتور را از منبع برق جدا می کند و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.

سوئیچ های حرارتی هیوندای معمولا در صنایعی که از موتورها برای تامین انرژی ماشین آلات سنگین استفاده می شود استفاده می شود. آنها همچنین می توانند در کاربردهای تجاری استفاده شوند که در آن موتورها برای تغذیه تهویه مطبوع، پمپ ها و سایر تجهیزات استفاده می شوند.

سوئیچ های حرارتی هیوندای در اندازه ها و درجه بندی های مختلف موجود است. اندازه کلید حرارتی هیوندای با حداکثر جریانی که توسط موتور کشیده می شود تعیین می شود. رتبه سوئیچ حرارتی هیوندای حداکثر جریانی را که MPCB می تواند قبل از خاموش شدن تحمل کند، تعیین می کند. سوئیچ های احتراق هیوندای ابزارهای ایمنی مهمی هستند که می توانند به محافظت از موتورها در برابر آسیب کمک کنند. آنها همچنین یک راه حل مقرون به صرفه برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافی هستند.

مزایای سوئیچ حرارتی هیوندای

در اینجا برخی از مزایای استفاده از کلید هیوندای آورده شده است:

از آسیب دیدن موتور در اثر جریان بیش از حد جلوگیری می کند

موتور را از اتصال کوتاه محافظت کنید

خطر آتش سوزی را کاهش می دهد

عمر موتور را افزایش می دهد

صرفه جویی در هزینه های نگهداری و تعمیر

اگر به دنبال راهی مطمئن و مقرون به صرفه برای محافظت از خودروهای خود در برابر نیروی جریان هستید، هیوندای الکتریکی انتخاب خوبی است.

سوئیچ حرارتی هیوندای چگونه کار می کند؟

سوئیچ‌های حرارتی هیوندای طوری طراحی شده‌اند که وقتی موتور برای مدت طولانی جریان زیادی می‌کشد خاموش می‌شوند. سوئیچ های حرارتی هیوندای نیز با ویژگی های مختلفی مانند تاخیر زمانی، حفاظت در برابر اضافه بار و حفاظت از اتصال کوتاه در دسترس هستند. سوئیچ های حرارتی تاخیر زمانی هیوندای به گونه ای طراحی شده اند که به موتور قبل از خاموش شدن زمان روشن شدن می دهد.

قیمت بخاری هیوندای

سوئیچ های محافظ اضافه بار حرارتی هیوندای طوری طراحی شده اند که وقتی موتور جریان بیشتری از جریان بار نامی می گیرد متوقف شود. سوئیچ های محافظ حرارتی اتصال کوتاه هیوندای طوری طراحی شده اند که وقتی موتور جریان اتصال کوتاه تولید می کند متوقف می شود.

سوئیچ حرارتی هیوندای چگونه کار می کند؟

سوئیچ های احتراق هیوندای یک وسیله ایمنی مهم است که به محافظت از موتورها در برابر آسیب کمک می کند. آنها همچنین یک راه مقرون به صرفه برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافی هستند. اگر به دنبال راهی ایمن و اقتصادی برای محافظت از موتورهای خود در برابر جریان اضافی هستید، سوئیچ حرارتی محافظ موتور هیوندای انتخاب خوبی است.

کلیدهای مدار هیوندای از یک بی متال برای تشخیص اضافه جریان استفاده می کنند. هنگامی که جریان از امتیاز سوئیچ حرارتی هیوندای فراتر رود، نوار دو فلزی گرم می شود و خم می شود و باعث می شود که کنتاکت ها باز شوند و موتور از منبع تغذیه جدا شود.

سوئیچ حرارتی هیوندای همچنین مجهز به رله اضافه بار موگوت است که یک نوار دو فلزی است که برای باز کردن موتور با استفاده از جریان زیاد برای مدت طولانی طراحی شده است. این به محافظت از موتور در برابر آسیب های ناشی از ذخیره سازی طولانی مدت کمک می کند. سوئیچ احتراق هیوندای یک وسیله ایمنی مهم است که می تواند به جلوگیری از آسیب موتور و آتش سوزی کمک کند. همچنین یک راه گران برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافه است.

هیوندای فلز ندارد

کنتاکتورها و رله های اضافه بار هیوندای بی متال یا هیوندای مغناطیسی برای کنترل راه اندازی و توقف موتورها استفاده می شود. همچنین برای محافظت از موتور در برابر آسیب اضافه بار استفاده می شود.

بی متال های هیوندای دستگاه های الکترومکانیکی هستند که از میدان مغناطیسی برای باز و بسته کردن کنتاکت ها استفاده می کنند. میدان مغناطیسی توسط یک آهنربای الکتریکی که توسط یک سیم پیچ فعال می شود ایجاد می شود. هنگامی که سیم پیچ انرژی می گیرد، آهنربای الکتریکی آرمیچر را می کشد، که تماس ها را می بندد. هنگامی که سیم پیچ بدون انرژی می شود، آهنربای الکتریکی آرمیچر را آزاد می کند، که تماس ها را باز می کند.

پودر بی متال KA هیوندای

بی متال های هیوندای برای محافظت از موتور در برابر آسیب اضافه بار استفاده می شود. هنگامی که موتور جریان زیادی می کشد، رله اضافه بار قطع می شود و کنتاکت ها را باز می کند و موتور را از منبع تغذیه جدا می کند. هیوندای بی متال ها در سایزها و درجه های مختلف موجود می باشد. اندازه کنتاکتور با حداکثر جریانی که کنتاکتور می تواند تحمل کند تعیین می شود. رتبه رله اضافه بار با حداکثر جریانی که موتور رله می تواند محافظت کند تعیین می شود.

رله‌های دو فلزی هیوندای و رله‌های اضافه بار بخش مهمی از هر سیستم الکتریکی هستند. آنها برای کنترل استارت و توقف موتورها و محافظت از موتورها از آسیب ناشی از بار اضافی استفاده می شوند.

ادامه مطلب: https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1383767-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
نویسنده : polad

کد QR یا بارکد دو بعدی چیست؟

شما بدون شک با بارکدهای مربعی در کاتالوگ های تبلیغاتی، بسته های پستی، منوی رستوران ها و صورتحساب ها برخورد کرده اید. این مربع های سیاه و سفید یا کدهای QR توسط دوربین تبلت یا گوشی هوشمند اسکن می شوند و به اطلاعاتی تبدیل می شوند که به فعالیت های روزانه شما سرعت می بخشد. در این مقاله بارکد دو بعدی یا QR کد جامع، انواع و کاربردهای آن در زندگی روزمره را معرفی کرده ایم. پس با ما همراه باشید تا با مزایای استفاده از این فناوری بیشتر آشنا شوید.

بارکد یا کد QR دو بعدی چیست؟

کد QR نوعی بارکد ماتریسی است که در سال 1994 توسط شرکت ژاپنی Denso Wave اختراع شد. کد QR یک برچسب قابل خواندن توسط ماشین است که می تواند حاوی اطلاعاتی در مورد شی ای باشد که به آن پیوند داده شده است. به عبارت دیگر، کدهای قابل خواندن توسط ماشین شامل یک سری مربع سیاه و سفید است که معمولاً برای ذخیره URL ها یا سایر اطلاعاتی که باید توسط دوربین گوشی هوشمند خوانده شوند، استفاده می شود.

کد QR (کد پاسخ سریع) یک بارکد قابل اسکن است که به راحتی توسط دستگاه های دیجیتال و گوشی های هوشمند خوانده می شود. بارکدهای دوبعدی داده ها را به صورت مجموعه ای از پیکسل ها در یک شبکه مربع ذخیره می کنند. یک شرکت ژاپنی به نام Denso Wave، زیرمجموعه تویوتا، اولین کد QR را در سال 1994 اختراع کرد تا به روشی دقیق برای ردیابی خودروها و قطعات ساخته شده دست یابد. دنسو در نهایت کد QR Wave را در دسترس عموم قرار داد و اعلام کرد که دیگر از پتنت خود استفاده نخواهد کرد. این بدان معنی است که هر کسی می تواند کد خود را با این فناوری ایجاد کند.

بارکدهای دو بعدی یا کدهای QR، نسخه پیشرفته بارکدهای یک بعدی سنتی هستند. این کدها می توانند حداکثر 7000 رقم و 4000 کاراکتر داده از جمله علائم نگارشی و کاراکترهای خاص را ذخیره کنند. اطلاعاتی مانند شماره تلفن یا آدرس وب نیز به راحتی در این کدها رمزگذاری می شوند.

دوربین تلفن همراه می تواند به راحتی کد را اسکن کند و به شما امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده را بدهد. اگر گوشی شما این قابلیت را ندارد، می توانید با مراجعه به گوگل پلی اپلیکیشن های مختلفی برای اسکن این نوع کدها پیدا کنید.

انواع کد QR (کد QR) از نظر طراحی و عملکرد

کدهای QR از نظر طراحی و عملکرد بسیار متفاوت هستند و می توان آنها را عمدتاً به انواع ایستا و پویا تقسیم کرد.

کدهای QR استاتیک

اطلاعات ذخیره شده در شماره های مشخص شده به هیچ وجه قابل تغییر یا اصلاح نیستند. به همین دلیل برای ذخیره سازی طولانی مدت داده ها مناسب هستند. اطلاعاتی مانند رمز عبور Wi-Fi، شناسه کارمند یا کدهای سفارشی که تغییر نمی‌کنند و ایجاد کدهای دسته‌ای برای رویدادها نمونه‌هایی از برنامه‌های کد دوبعدی در دنیای امروز هستند.

خوبی این کدها این است که تاریخ انقضا ندارند. هنگامی که داده های خود را ذخیره کردید و محتوای خود را آپلود کردید، کارتان تمام است. اگر قصد دارید دائما اطلاعات خود را تغییر داده و به روز کنید، بهتر است به سراغ تگ های پویا بروید.

کدهای QR پویا

با استفاده از کدهای پویا، انعطاف پذیری لازم برای ایجاد تغییرات لازم در داده های خود را در زمان مناسب دارید. زیرا اطلاعات موجود در کد دو بعدی در خود کد ذخیره نمی شود و با اسکن کد، مخاطبان شما به URL مشخص شده در آن هدایت می شوند. به عنوان مثال، یک رستوران می تواند مشتریان خود را از طریق کدهای پویا به منوی وب سایت خود هدایت کند. یکی از خوبی های این کدها این است که به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی ندارند. زمان، مکان و دستگاه مورد استفاده تنها اطلاعاتی هستند که با هر اسکن ردیابی و ردیابی می شوند.

انواع کد QR (کد QR) از نظر کاربری

انواع کد QR را می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد. به عبارت دیگر، هر کدام از این کدها دارای ویژگی های خاص و متمایزی هستند که منجر به کاربردهای خاصی برای آن کد می شود.

کد QR میکرو

این کد که در اندازه های مختلف موجود است، چند کاربرد دارد. به طوری که هر اسکنر نمی تواند داده های ذخیره شده را دانلود کند. یک ناحیه میکروکد یک ماژول 11x11 است که حداکثر 21 کاراکتر دارد.

کد QR میکرو

الگوی کد QR 1

این نوع کد ابعادی نمونه اولیه Micro QR و Model 1 است که تا 468 بایت داده و کدهای 707 کاراکتر الفبایی را ذخیره می کند.

کد QR مثال 2

کد QR مدل 2 بهبود یافته مدل 1 است و تراکم داده بالاتری نسبت به آن دارد. این نوع کد دو بعدی که می تواند تا 4296 کاراکتر الفبایی عددی را ذخیره کند، بیشترین کاربرد را در بین کدهای دو بعدی دارد.

کد دایره

IQR یک رمزگذار دو ماتریسی است که می تواند حجم زیادی از داده ها را ذخیره کند. تعداد کاراکترهای قابل ذخیره در بزرگترین قسمت این کد (422x422) 40000 کاراکتر می باشد. وقتی فضا مشکل است، این تابلوها به تابلوهای مستطیلی مجزا تبدیل می شوند.

IYR هوتو

کدهای SQL

کد پاسخ سریع امن یا کد SQR یک کد دو بعدی ایمن با تراکم اطلاعات بالا است. به دلیل امنیت بالا، از این کدها برای ذخیره اطلاعات شخصی استفاده می شود و تمامی اسکنرها نمی توانند داده های موجود در آنها را بخوانند.

KhungMã QR

این نوع کد QR یک کد با قاب قابل تنظیم است که می تواند حاوی داده های بزرگ مانند گرافیک، تصاویر یا عکس باشد.

نحوه کار یک کد QR و بارکدهای دو بعدی

یک کد QR شامل فضاهای سیاه است که در یک شبکه یا ماتریس و یک دایره سفید مرتب شده اند. هنگامی که کدهای دو بعدی توسط محققان اسکن می شوند، الگوهای منحصر به فرد موجود در آنها به داده های قابل خواندن برای انسان تبدیل می شوند. در واقع، محققان اطلاعات را از مقادیر موجود در ماتریس استخراج می کنند و در اینجا می توانید سایت مورد نظر خود را وارد کنید، آدرس ایمیل ذخیره شده در یک کد دریافت کنید یا اطلاعات محصول را دریافت کنید.

این کدها می توانند داده های بیشتری نسبت به بارکدهای سنتی ذخیره کنند و چهار حالت داده را کنترل کنند:

حالت دیجیتال

این حالت به عنوان کارآمدترین حالت ذخیره سازی در نظر گرفته می شود که از ارقام اعشاری 0 تا 9 استفاده می کند و اجازه می دهد حداکثر 7089 کاراکتر ذخیره شود.

قالب الفبایی

در کد QR، این نوع کنترل داده برای ارقام اعشاری 0 تا 9، حروف بزرگ الفبا، علائم نگارشی، $، ٪، *، +، - و فاصله ها استفاده می شود. نوع الفبایی اجازه می دهد تا 4296 کاراکتر در یک کد دو بعدی ذخیره شود.

حالت بایت

حالت بایت برای کاراکترهای مجموعه کاراکترهای ISO-8859-1 است که اجازه می دهد تا 2953 کاراکتر در یک کد QR ذخیره شود.

روش کانجی

این حالت دستکاری داده ها در کد دو بعدی برای رمزگذاری کاراکترهای ژاپنی استفاده می شود. این حالت که اولین بار توسط Denso Wave ابداع شد، کمترین کارایی را دارد و به کاربران اجازه می دهد تنها 1817 کاراکتر را ذخیره کنند.

کاربردهای کد QR در دنیای امروز ما

بارکدهای دو بعدی یا کدهای QR در دنیای امروز ما کاربردهای زیادی دارند. امکانات ارائه شده توسط این نوع مختلف کد بی پایان است. در زیر برخی از امکانات و کاربردهای کد دو بعدی را فهرست کرده ایم:

بسیاری از کسب و کارها از کدهای QR در کمپین های خود استفاده می کنند. زیرا این یک راه سریعتر برای جذب افراد به وب سایت شما است.

اگر محصولی را در کاتالوگ یک برند مشاهده کردید، با اسکن بارکد آن، می توانید مستقیماً به صفحه محصول در وب سایت برند هدایت شوید.

کد QR قرار داده شده بر روی بسته محصول اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی ها، ویژگی ها، قیمت ها، اصالت و غیره محصول در اختیار بینندگان قرار می دهد.

این کدها که در اصل در صنایع خودروسازی و ردیابی قطعات ایجاد شده اند، این روزها در صنایعی که نیاز به ردیابی دقیق محصولات و موجودی کالا دارند، بسیار کاربردی هستند.

بارکد 2 بعدی سهم قابل توجهی در صنعت پست در سراسر جهان داشته است. با وارد کردن این کدها کارکنان پست به راحتی می توانند اطلاعات بسته را مطالعه کنند.

در رستوران ها، مشتریان می توانند بارکدهای دوبعدی را برای دسترسی آسان به منوهای رستوران اسکن کنند.

با قرار دادن یک کد QR در پشت کارت ویزیت خود، می توانید مستقیماً به صفحه لینکدین خود یا سایر شبکه های اجتماعی پیوند دهید.

ارسال و دریافت اطلاعات پرداخت ممکن است یکی از پرکاربردترین کدهای QR باشد.

مجموعه‌های آموزشی یکی از حوزه‌هایی هستند که کدهای QR در آن کاربرد بسیار مفیدی پیدا می‌کنند. دانش آموزان با اسکن کد دو بعدی می توانند به موضوعات آموزشی مدرسه مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر که بارکدهای دو بعدی یا کدهای QR را در زندگی امروز ما ضروری کرده اند.

امیدواریم این مقاله شما را قادر سازد تا در مورد کد QR یا فناوری بارکد دو بعدی و کاربرد آن در دنیای مدرن امروزی بیشتر بدانید. به یاد داشته باشید که می توانید داده های خود را با استفاده از یک کد QR در اختیار مخاطبان و مشتریان خود قرار دهید و از مزایای منحصر به فرد این فعالیت در کسب و کار خود بهره ببرید.

ماخذ مقاله: کیو آر کد چیست؟


|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
نویسنده : polad

 

متن آهنگ نبض میثم ابراهیمی

قطره ها صف کشیدن توی چشام دونه دونه پایین میان میریزن و بند نمیان
بدجوری غصم میگیره آخ چقده سرده دلم به کی بگم درد دلم
آخه تند میزنه نبضم و این حرف منه که تورو میخوام
دل تو دلم نیست اگه تو بگی برم تموم دنیام
چشماتو ببند دستامو بگیر با تو بودنو از دلم نگیر
عشقمو ببین تو این لحظه ها آخه تو زندگیم هستی تکیه گاه

 

 آهنگ جدید میثم ابراهیمی به نام «نبض»

 


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ : سه شنبه 6 تير 1402
نویسنده : polad


معرفی

وقتی این سوال پیش می آید که گفتار درمانی چیست؟ شاید به لکنت یا مشکل در ساخت حرف «S» فکر کنیم. اگرچه این دو اختلال نیز بخشی از گفتار درمانی هستند، اما فعالیت های بیشتری دارد.

یا خیلی اتفاق ها افتاده که مردم با شنیدن اسم سخنرانی فکر می کنند این رشته باعث حرف زدن مردم می شود و باید مثل روانشناسی باشد. از این لحاظ زبان را شفا می دهند! این بدان معنی است که هر مشکل گفتاری ارزیابی و درمان می شود. بیایید به این حوزه، حوزه فعالیت و ... نگاه کنیم. و برای این سوال که گفتار درمانی چیست؟ خواهشمند است پاسخ مفصل بدهید.

گفتار درمانی چیست؟

گفتار درمانی چیست؟

گفتار درمانی یا آسیب شناسی گفتار-زبان شاخه ای از توانبخشی است که به آسیب شناسی اختلالات گفتار و زبان می پردازد. در واقع، گفتار و زبان (ما در مورد تفاوت گفتار و زبان بحث کردیم) بخش مهمی از برقراری ارتباط با دیگران است.

سایر زمینه های توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، ارتوپدی فنی، شنوایی شناسی و بینایی سنجی است. هدف همه افرادی که در زمینه توانبخشی فعالیت می کنند، به حداکثر رساندن فرصت های معلول برای بهبود شرایط فردی و اجتماعی است. بنابراین، گاهی هدف درمان کامل بیمار نیست; بلکه سعی می کند از تمام توانایی هایش در حد توانش استفاده کند.

سخنران کیست؟

گفتار درمانگر کیست؟

گفتار درمانگر یا گفتار درمانگر فردی است که اختلالات گفتار، زبان و بلع را ارزیابی، تشخیص و درمان می کند. در واقع گفتار درمانی ارتباط درمانگر است. همانطور که گفته شد، بخشی از ارتباطات گفتگو است. ما می توانیم از طریق خواندن و نوشتن، زبان بدن، حالات چهره و حتی تماس چشمی با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

بنابراین کار گفتاردرمانگر به «ساختمان» محدود نمی شود زیرا افراد زیادی هستند که به دلیل آسیب مغزی یا آسیب های صورت (بریده شدن ماهیچه های زبان یا اسپاسم) نمی توانند صحبت کنند، اما این افراد از ارتباط محروم نیستند. باید

در اینجا نیاز به ارتباط حتی با کانال های فروش مشخص می شود. همچنین در مواردی که فرد از سایر روش های ارتباطی غیر از کلمات مانند زبان بدن، تماس چشمی و... خسته می شود، می تواند با متخصص گفتار درمانگر تماس بگیرد.

همچنین به دلیل دانش ویژه فیزیولوژی و آناتومی زبان، دهان، گردن، حنجره و .... همچنین در ناحیه بلع کار می کند و به کودکان یا بزرگسالانی که در بلع و غذا خوردن مشکل دارند کمک می کند.

بسته به مشکل مشتری، گفتار درمانگر ممکن است با متخصصان مغز و اعصاب، متخصصین اطفال، متخصصین گوش و حلق و بینی، روانپزشکان، روانشناسان، شنوایی شناسان، کاردرمانگران، فیزیوتراپیست ها، مربیان (برای کودکان در سن مدرسه) و یک پرستار (در صورت وجود) کار کند. بیمارستان) باید ارتباط برقرار کند و یک درمان همه کاره برای اثربخشی بیشتر ارائه دهد.

همچنین در بسیاری از موارد علاوه بر درمان صحیح بیماری فرد، محیط زندگی فرد را برای بهبود زندگی فرد تنظیم و بهبود می بخشند. به عنوان مثال می توان با مشاوره با مادر و معلم مدرسه به کودک گاز گرفته روش های بهتری برای درمان سریع گزش داد.

تفاوت بین گفتار و زبان چیست؟

تفاوت بین گفتار و زبان چیست؟

در واقع وقتی صحبت می کنیم بخشی از فرآیند صحبت کردن در مغز ما انجام می شود (مانند انتخاب کلمات، واژگان و ...)، این یک فرآیند ذهنی است، زبان و بخشی از آن توسط ریه ها، ماهیچه ها انجام می شود. . . حنجره، لب ها و ماهیچه ها زبان و … صداها و کلماتی را تولید می کنند که بخشی از گفتار هستند.

می توان گفت که یک درمانگر با مشکلات زبانی در مغز و اختلالات گفتاری در بدن و صورت سروکار دارد. همچنین یکی دیگر از زمینه های مهمی که باید روی آن کار کرد «آبیاری» است. در بخش بعدی، می توانید کار یک گفتاردرمانگر و اختلالاتی را که تشخیص داده و درمان می کند، مشاهده کنید:

حوزه فعالیت:

اتصال دهانی

صحبت کردن و تولید کردن

اختلالات صدا

ناتوانی یادگیری

آسیب شنوایی

آفازی

فلج گفتار

روابط مکمل و جایگزین

کام و دهان

SDUG

اوتیسم

عقب مانده ذهنی

قورت دادن

نکته مهم در درمان این بیماری ها مداخله زودهنگام و به موقع است! برای مثال، مشکلات خواندن و نوشتن در مدرسه را می توان با مداخله زودهنگام در سنین پیش دبستانی پیشگیری کرد یا کاهش داد. اگر متوجه شدید که کودک در حین دیکته کردن، هر حرف را با صدای بلند می گوید و می نویسد، کودکی که حرف «ر» را به صورت «ی» تلفظ می کند احتمالاً در دیکته کردن کلمات با حرف «ر» و نوشتن آن ها «ی» مشکل خواهد داشت، زیرا چگونه آن را تلفظ می کند

چه کسانی به گفتار درمانی نیاز دارند؟

به طور کلی هر فردی (در هر سنی) که در برقراری ارتباط به خصوص از طریق گفتار و زبان مشکل دارد، باید به دنبال گفتار درمانی باشد. البته در کودکان زیر 6 سال توانایی برقراری ارتباط با توجه به سن آنها مشخص می شود.

افراد مبتلا به لکنت، افراد دارای مشکلات گفتاری، افراد اوتیستیک، افراد دارای کم توانی ذهنی، افراد با سواد و حساب، افراد دارای اختلالات شنوایی، افراد دارای دهان و لب، افراد دارای اختلالات صوتی (مانند صدا)، افراد مبتلا به سرطان حنجره یا سرطان زبان یا سرطان گلو، کودکانی که دیر صحبت می کنند و تاخیر در گفتار و زبان دارند، افراد مبتلا به آسیب مغزی (مانند سکته مغزی، تومور مغزی، سکته مغزی، سکته مغزی و غیره) با مشکلات گفتار، زبان و بلع، بیماری ام اس، پارکینسون بیماری، بیماران ALS، افرادی که به دلیل مشکلات تنفسی مشکلات گفتاری دارند، نوزادان نارس یا کسانی که شرایط پزشکی خاصی دارند که شیردهی و قورت دادن شیر را دشوار می کند، کودکان مبتلا به بیش فعالی، سایر بیماری ها مانند سندرم داون و سندرم ویلیامز و غیره. برای ارزیابی و درمان باید با پزشک مشورت کرد.

مراجعین باید توجه داشته باشند که بسته به شرایط بیمار، برخی از مداخلات گفتار درمانی ممکن است برای دستیابی به نتایج بیشتر طول بکشد و ادامه درمان پیش نیاز مشاهده پیشرفت است.

گفتار درمانی در کودکان

گفتار درمانی در کودکان

دوران کودکی و کودکی دوران بسیار حساسی است! درگیری هایی که در این دوره به وجود می آیند، اگر درمان نشوند و اثرات آن عمیق تر شود، می توانند در آینده بسیار سخت شوند. از سوی دیگر، به دلیل انعطاف پذیری مغز، بسیاری از این اختلالات را می توان آسانتر، سریعتر و موثرتر درمان کرد.

بیشتر مشکلاتی که در گفتار و زبان رخ می دهد ریشه در مغز دارد. این اختلالات می تواند در نتیجه مشکلات متابولیکی، ژنتیکی، سندرم ها، تروما و آسیب به مغز و حتی در نتیجه عادات بد یا فرزندپروری ایجاد شود. بنابراین اهمیت درمان و مشاوره مستقیم به والدین برای بهبود روش فرزندپروری مشخص می شود.

اغلب مشاهده می شود که والدین با وجود مشکلات گفتاری فرزندشان (مثلاً کودک 4 ساله ای که در سطح یک کودک یک ساله صحبت می کند) نمی پذیرند. و برای دیر صحبت کردن بهانه می آورند!

به یاد داشته باشید، ژنتیک یک مشکل مهم در رشد کودک است، اما با به تاخیر انداختن درمان، فرصت بهبودی را از کودکان می‌گیریم. همانطور که می بینید و در بخش بعدی خواهید دید، در صورت عدم درمان بسیاری از این اختلالات به بزرگسالی منتقل می شود و کودک در این چند سال زندگی با این اختلال آسیب های روحی و روانی زیادی را متحمل می شود. اگر همه با رشد طبیعی درمان می شدند، هیچ بزرگسال مبتلا به اختلال وجود نداشت!

بنابراین، توصیه می کنیم حداقل برای ارزیابی به یک گفتار درمانگر مراجعه کنید. گفتار درمانگر سوابق خانوادگی و تمامی موارد لازم را بررسی می کند و در صورت نیاز به مداخله درمانی، برنامه درمانی مناسبی را به شما پیشنهاد می کند و در صورت عدم وجود مشکل در رشد کودک می توانید با خیالی آسوده فرزند خود را تربیت کنید.

گفتار درمانی در بزرگسالان

گفتار درمانی در بزرگسالان

همانطور که در مشکلات مختلف ذکر شد، بسیاری از این مشکلات می تواند در بزرگسالان ایجاد شود یا از دوران کودکی با آنها همراه باشد. مانند بزرگسالانی که از کودکی در تلفظ صداهای مختلف مشکل واضحی دارند و آن را تا بزرگسالی با خود حمل می کنند. یا مسئله لکنت زبانی که فرد از دوران کودکی داشته، برای جایگاه اجتماعی او بسیار مخرب است. و بسیاری از اختلالات دیگر مانند صدا، بلع، ارتباط و ...

یکی از دلایل اهمیت درمان در بزرگسالی این است که اگر مشکلات رشد از دوران کودکی به تنهایی درمان می شد، هیچکس در بزرگسالی دچار مشکل نمی شد! در این دوره زمانی که افراد برای مسئولیت‌های اجتماعی آماده می‌شوند و شغلی پیدا می‌کنند، مهم است که در گفتار و ارتباط مشکلی نداشته باشند.

به عنوان مثال فردی که لکنت زبان دارد در کاریابی، ارتباطات روزانه، زندگی و حتی خرید با مشکلات زیادی مواجه است. بنابراین بسیار مهم است که فرد برای دریافت برنامه درمانی مناسب به گفتار درمانگر مراجعه کند.

 

مهارت های مورد نیاز برای یادگیری در زمینه گفتار درمانی

افراد نیازمند به خدمات گفتار درمانی در طیف سنی وسیعی قرار دارند. از نوزادی نارس گرفته تا پیرمردی 90 ساله که پس از سکته، توانایی تکلم خود را از دست داده است. بنابراین یک گفتاردرمانگر خوب و موفق می تواند فردی باشد که امکان ارتباط با افراد در سنین مختلف را داشته باشد.

همچنین باید بسیار انعطاف پذیر و خلاق باشد، زیرا افراد با سطوح توانایی و فرهنگ های مختلف ممکن است به خدمات گفتار درمانی نیاز داشته باشند. هیچ دو فرد کم شنوایی یکسان نیستند. بنابراین، گفتار درمانگر باید بتواند با استفاده از خلاقیت و انعطاف خود، برنامه درمانی را با توجه به شرایط بیمار تطبیق دهد. حتی برخی از کودکانی که حضور دارند ممکن است مشکلات رفتاری داشته باشند و به درمان مستقیم پاسخ ندهند.

گفتار درمانگر باید توانایی طراحی و اجرای یک برنامه درمانی متناسب با شرایط خاص کودک را داشته باشد. به طور کلی، سرعت پیشرفت برخی از مددجویان در بخش های توانبخشی کند است. به همین دلیل، یک درمانگر در صورتی می تواند موفق شود که حوصله لازم را داشته باشد.

در برخی موارد، فردی که به زبان دیگری مانند ترکی یا کردی صحبت می کند، ممکن است به خدمات گفتار درمانی نیاز داشته باشد، بنابراین دانستن لهجه ها و ویژگی های زبان های دیگر می تواند مزیت محسوب شود.

ادامه مطلب: https://payju.ir/content/لیست-مراکز-گفتار-درمانی-در-شیراز


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ : یک شنبه 4 تير 1402
نویسنده : polad


آپدیت وردپرس 5.2 یکی از آپدیت های اصلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک آپدیت اصلی را منتشر می کند و در روزهای مختلف آپدیت های جزئی را منتشر می کند تا نسخه main.که به آن زیرنویس وردپرس می گویند. گروه های توسعه این اساسی است. آپدیت مهم را در هر پست معرفی می کنیم و در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم و در قسمت دانلود می توانید قسمت های آن را بیابید. این پست وبلاگ را برای بحث در مورد به روز رسانی های اصلی 5.2 و فراتر از آن ادامه دهید. شاخه های آن

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ هایی است که در آن می توانید با استفاده از این سیستم نرم افزاری وب، محتوای سایت خود (متن، فیلم، تصاویر و ...) را مدیریت کنید.

تاریخچه وردپرس

وردپرس در ابتدا یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین نسخه ای برای PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 تاسیس شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک، یکی از دوستان مت مولنوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن زمان وردپرس به معروف ترین و گسترده ترین تبدیل شده است. ابزاری که برای ایجاد وبلاگ ها و وب سایت های میزبانی شده با سرعت و پیشرفت قابل توجه استفاده می شود. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در دنیا با این CMS راه اندازی می شوند.

وردپرس را به روز کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، وردپرس یکی از بهترین وب مسترها در جهان است، بسیاری از مدیران وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای تحت این CMS ایجاد کرده اند. ما مقاله ای در مورد به روز رسانی ها و ویژگی های خاص خواهیم نوشت، اما به طور کلی اولین به روز رسانی است. این CMS به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، یک قالب جدید و ایجاد قالب های سازگار با XHTML 1.1 بود (تصویر زیر برای وردپرس نسخه 1.1 است).

وردپرس 5.2

وردپرس 5.2 در پایان آوریل 2019 منتشر شد. تیم توسعه وردپرس به طور مداوم بر روی ویژگی ها و عملکردهای جدید برای این نسخه کار کرده است. این نسخه دارای ویژگی هایی مانند به روز رسانی ویرایشگر گوتنبرگ، اعتبارسنجی سایت، رفع چندین باگ و غیره بود.

بهینه سازی و ارتقا در برابر باگ های وردپرس

رایج ترین خطاهای وردپرس معمولاً خطاهای کشنده ای هستند که دسترسی کاربران به داشبورد مدیریت را مسدود می کنند. به این ترتیب، کاربران وردپرس باید برای رفع خطا یا درخواست بررسی از شرکت میزبان، تغییراتی در سرویس FTP ایجاد کنند.

وردپرس نسخه 5.2 حالت بازیابی جدیدی را برای مدیریت سایت معرفی کرد. به عنوان مثال، برخی از خطاهای جدی می تواند باعث شود که سایت شما پیام «این سایت در حال تجربه مشکلات فنی است» را نمایش دهد.

بنابراین در نسخه 5.2 وردپرس یک ایمیل حاوی لینک مخصوص برای ورود به پنل مدیریت به مدیر سایت ارسال می کند. با این لینک می توانید به راحتی وارد قسمت مدیریت وردپرس شوید و تمامی تغییرات لازم برای رفع خطا را انجام دهید.

البته همانطور که گفته شد این لینک مختص آدرس ایمیلی است که به مدیر سایت در وردپرس اختصاص داده شده است. البته این ویژگی برای مبتدیان وردپرس ضروری است.

به روز رسانی ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس 5.2

ویرایشگر جدید یا گوتنبرگ همزمان با انتشار نسخه 5.0 وردپرس معرفی شد. از آن زمان تاکنون، بهبودهای مستمری برای بهبود آن انجام شده است. در وردپرس 5.2 ویژگی های جدیدی به گوتنبرگ اضافه شد. از جمله موارد زیر:

بهبود کارایی

گوتنبرگ سریعتر از ویرایشگر کلاسیک است. در نسخه 5.2 عملکرد این ویرایشگر بسیار بهبود یافته است.

قرار دادن بلوک های جدید

در وردپرس 5.2، یک بلوک جدید به ویرایشگر پیش فرض اضافه شد. البته برخی به عنوان ویجت طراحی شده اند. اما اکنون می توانید از آن در پست ها و صفحات نیز استفاده کنید.

RSS: این ابزار به شما امکان می دهد برای هر صفحه و پست یک فید RSS تهیه کنید.

جستجو: ویژگی های جدید اضافه شده به جستجوی وردپرس

تقویم: کاربران می توانند با کلیک بر روی یک روز با این وبلاگ و مشاهده پست های منتشر شده در آن.

ابزار مدیریت بلوک جدید

برخی از بلوک های گوتنبرگ به طور پیش فرض در همه صفحات و پست ها هستند. البته بلوک هایی روی قالب شما وجود دارد و افزونه هایی که به پلاگین های قبلی اضافه شده اند. شما ممکن است به همه اینها نیاز نداشته باشید. زیرا اکثر نویسندگان از بلوک های محدود استفاده می کنند.

به روز رسانی صنعت اصلی 5.2.1

در نسخه زیر شاخه نسخه 5.2.1، وردپرس یک پچ را در 31 می 2018 منتشر کرد و وردپرس 5.2.1 را رسماً به دنیای وب راه اندازی کرد. در این نسخه 33 باگ بررسی و رفع شده است که مربوط به مولفه های بهبود ویرایشگر بلوک، ویژگی های دسترسی، پرداختن به جنبه بین المللی سازی و بررسی سلامت سایت از همه لحاظ می باشد.

تغییرات کلی برای نسخه 5.2.1

مشکلاتی در قسمت اسکریپت نویسی ویرایشگر بلوک مربوط به زبان RTL وجود دارد که در نسخه جدید این مشکل برطرف شده است.

خطای مربوط به اتمام حافظه در سیستم های 32 بیتی. این باگ نیز در آخرین نسخه به طور کامل رفع شده است.

لینک «به‌روزرسانی افزونه‌ها» گاهی دچار مشکل می‌شد و به صفحه مربوطه خود هدایت نمی‌شد که در این نسخه نیز رفع شده است.

مشکلی در عملکرد wp_delete_file_from_directory () وجود دارد که نمی توان آن را در سیستم ویندوز حذف نصب کرد. این مشکل در وردپرس 5.2.1 نیز برطرف شد.

ما مشکل را با تغییر ویرایشگر از Block به Classic با فشار دادن Shift + Enter حل کردیم.

دو باگ رایج وردپرس مربوط به امنیت و باگ PHP در این نسخه رفع شده است.

تابع wp_targeted_link_rel() را تغییر داد و مشکلات مربوط به نقل قول ها و سایر علائم نگارشی را برطرف کرد.

PHP و MySQL بررسی شده و خطاهای جزئی پیدا و رفع شده است.

یک مشکل سازگاری با تابع get_search_form() تست شده و به طور کامل حل شده است.

یکپارچگی تست درخواست پروتکل HTTP را تأیید و بهبود دهید.

افزونه TinyMCE برای گزینه های ویرایشگر به نسخه 4.9.4 به روز شد.

مشاهده ادامه: https://blogten.ir/wordpress-up-5-2/


|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1402
نویسنده : polad

متن آهنگ علی عبدالمالکی آخی

صورتش خیلی قشنگه مثل ماهه
چه بهش میاد موهاش وقتی کوتاهه آخی آخی
دل تنگم با دوتا خنده واسش رفت
کل روزو میشه قربون صدقش رفت آخی آخی
توی گلدون دلم یه گل به عشقت میکارم
تو ازم قایم نشو یه عمر برات چشم میذارم
از چشم همه بیوفتم تو بلندم میکنی
دیگه تو چیکار میخواستی با این آدم بکنی
توی گلدون دلم یه گل به عشقت میکارم
تو ازم قایم نشو یه عمر برات چشم میذارم
از چشم همه بیوفتم تو بلندم میکنی
دیگه تو چیکار میخواستی با این آدم بکنی
کی دلش میاد آخه قهر کنه با تو آخی آخی
به خودم بگو فقط درد و دلاتو آخی آخی
بمیرم اینجوری واست تا کی تا کی
چرا دل نازکی انقدر آخی آخی
توی گلدون دلم یه گل به عشقت میکارم
تو ازم قایم نشو یه عمر برات چشم میذارم
از چشم همه بیوفتم تو بلندم میکنی
دیگه تو چیکار میخواستی با این آدم بکنی

 https://musicdel.ir/single-tracks/246861/


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ : دو شنبه 22 خرداد 1402
نویسنده : polad

آیا یکی از آرزوهای شما از معلمتان این است که بر نقطه ضعف خود غلبه کنید و در امتحان قبول شوید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید در مدت زمان کوتاه و سریع به پیشرفت علمی مطلوب برسید؟ برای داشتن سطح علمی مناسب و موفقیت در تمام امتحانات مهم مدرسه، مسابقات و دانشگاه چه موادی لازم است؟

پاسخ به همه این سوالات می تواند شما را به انتخاب راه درست برای یادگیری زبان سوق دهد. شما می توانید پاسخ همه این سوالات را در مجموعه ما بهتر و دقیق تر از هر مرجع دیگری بیابید. فقط 5 دقیقه وقت بگذارید و این مطالب را تا آخر بخوانید، سپس پاسخ این سوالات اساسی را خواهید گرفت.

معلم خصوصی میانبر برای یادگیری

گاهی اوقات راه های گران قیمت را برای رسیدن به موفقیت انتخاب می کنیم. به عنوان مثال، برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر، ممکن است بهتر از هر راه دیگری به آموزشگاه زبان برویم. اما ما فکر نمی کنیم این سریع ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. این تصمیم بد می تواند هزینه زیادی برای ما داشته باشد، زیرا تکمیل فرآیند یادگیری زمان زیادی می برد و سال ها باید برای این روش آموزشی هزینه کنیم.

اما اگر معلم خصوصی راه میانبر است، چرا باید یک مدرسه گران (از نظر زمان، تلاش و هزینه) باشد؟ اگر بتوانید از یک معلم خصوصی کمک بگیرید، این کار راحت تر است و شهریه آن هم یا کمتر از مدرسه است. درس های خصوصی ما کوتاه ترین و بهترین راه برای یادگیری است.

سایت درس زبان ما برای هر موضوع و مهارتی که مسئول آن هستید، معلمان واجد شرایطی مانند معلمان ریاضی پیدا کرده است تا سرعت یادگیری شما را افزایش داده و به سطح مطلوبی از پیشرفت زبان برسید. اگر از روند استخدام معلمان در گروه خود یا دوره ها و مهارت های زیادی که در این گروه از خدمات آموزشی شخصی گنجانده شده است به شما بگوییم، مطمئناً شگفت زده خواهید شد.

استخدام معلمان واجد شرایط

اگر می خواهید علاوه بر پلتفرم های یادگیری حرفه ای و قابل اعتماد، زبانی را نیز بیاموزید، پیدا کردن معلمان حرفه ای دشوار است. مجموعه ای مانند تیم آموزشی ما یافتن معلم مورد نیاز خود را از بین بیش از 2000 مربی فعال و واجد شرایط آسان می کند. برای سهولت در انتخاب؛ ما همه معلمان را با آزمون های ویژه خود امتحان می کنیم. مثلا، تمام سوابق تحصیلی این اساتید در مدارس مختلف را بررسی کردیم و موفقیت آنها را در افزایش تعداد فراگیران ماهر دانستیم. ما فقط به معلمان زبان کاربردی خود اجازه می دهیم دوره های مرتبط با رشته خود را تدریس کنند، رشته ای که اساتید ما سال ها تجربه تدریس در آن را دارند.

رتبه ها و فاکتورها می گویند که همه اینها به صورت ستاره ها و سطوح در رزومه هر معلم ارائه شده است. بخش رزومه و رزومه معلم این رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌ها را تأیید می‌کند زیرا شما می‌توانید این بخش از مشخصات معلم را به راحتی در رزومه آنها ببینید.

شناخت معلم برای یادگیری

شناخت و اعتماد به یک مربی شخصی کار آسانی نیست. دانش حرفه ای و آکادمیک تک تک معلمان در دسترس و قابل اعتماد نیست. هیچ مدرسه یا مدرسه ای این اطلاعات را به طور کامل به شما نمی دهد. اما در مجموعه ما می توانید قبل از کلاس اول به خوبی با استاد خود آشنا شوید.

با استفاده از بخش نظرسنجی دانش آموزان گذشته معلم و میزان رضایت آنها از تدریس معلم، می توانید سابقه و سبک تدریس معلم را بررسی کنید. با استفاده از قسمت رزومه و سابقه تحصیلی هر استاد می توانید سطح تجربه و سطح تحصیلات این استاد را بررسی کنید و همچنین رتبه و ستاره استاد را در کلاس های خصوصی مشاهده کنید. در واقع، ما تمام اطلاعاتی را که برای شناخت معلم خصوصی مورد نیاز خود نیاز دارید، در اختیار شما قرار داده ایم که برای این پلتفرم یادگیری زبان خصوصی با کیفیت بالا مثبت است.

هزینه شهریه خصوصی در حد بودجه دانشجو می باشد

بسیاری از والدین و دانش آموزان به دنبال پاسخی برای این سوال هستند که آیا هزینه آموزش زبان خصوصی برای توانایی معلم مناسب است؟ و اینکه آیا روش تدریس آن استاد ارزش پرداخت شهریه مقرر را دارد؟ با کمک مجموعه ما می توانید باور کنید که با توجه به مهارت و توانایی تدریس معلم مورد نظر خود هزینه پرداخت می کنید. همانطور که سازمان آموزشی ما معلمان را بر اساس مهارت ها و توانایی های آموزشی آنها استخدام می کند و بر اساس این مهارت ها هزینه های دوره ای را در جلسات آموزشی تعیین می کند.

علاوه بر این، اگر قیمت و هزینه کلاس های خصوصی به اندازه کیفیت تدریس استاد برای شما مهم است، می توانید با مراجعه به قسمت رتبه بندی اساتید زبان در سایت ما، معلم خصوصی مورد نیاز خود را انتخاب کنید. ستاره های تا پنج ستاره و VIP بر اساس فایل معلم معلم تعیین می شود.

آموزش کلیه مهارت های شغلی و تحصیلی

برای آموزش چه درس ها و مهارت هایی به مربی شخصی نیاز دارید؟ در هر صورت ما با شما هستیم. مجموعه ما می تواند معلمان واجد شرایط ابتدایی و متوسطه مانند فیزیک و موضوعات امتحانی را جذب کند. همچنین برای اکثر دوره های دانشگاهی اساتید حرفه ای در مجموعه خود داریم. ما حتی می‌توانیم با آموزش مهارت‌هایی مانند زبان‌های برنامه‌نویسی و انواع نرم‌افزار به شما کمک کنیم تا شغلی پردرآمد پیدا کنید.

همچنین مجموعه ما می تواند به شما کمک کند تا معلمان واجد شرایطی را برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا و کانادا، کسب نمرات بالا در آزمون های آیلتس و تافل، موفقیت در مصاحبه های شغلی یا مطابقت با شغل و تحصیلات خود به شما کمک کند. مجموعه ما برای صحبت به زبان های رایج و رایج در جهان، خدمات آموزشی تخصصی در تمامی دوره های تحصیلی پایه و تمامی مهارت های عملی مانند نرم افزار، زبان های خارجی، برنامه نویسی و موسیقی ارائه می دهد.

مسیر موفقیت تحصیلی را با استادبانک دنبال کنید

اگر از خدمات آموزشی مجموعه ما استفاده می کنید، علاوه بر اینکه به دنبال درس و کلاس با معلم خصوصی هستید، می توانید از سایر خدمات مجموعه ما مانند دسترسی به مجلات آموزشی ویژه برای مطالعه مقالات علمی و موضوعات در زمینه های مختلف استفاده کنید. همچنین می توانید یک معلم خصوصی یا یک کلاس آنلاین خصوصی را به راحتی انتخاب کنید. مجموعه ما برای دسترسی به منابع مطالعاتی و سوالات امتحانی در دسترس شماست.

اکنون برای برتری علمی یا موقعیت های بالاتر اقدام کنید. مجموعه ما یک مجموعه قابل اعتماد است، بنابراین ما آماده هستیم تا تمام ابهامات شما را برطرف کنیم. با ما شما می دانید چه چیزی ممکن است بخواهید، و فقط به یک روال نیاز دارید. برای بهترین نتایج، برای تماس با متخصصین ما خیلی دیر شده است. تیم پشتیبانی ما همیشه در خدمت شما هستند تا راه حل های شما را به راحتی پیاده سازی کنند.


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1402
نویسنده : polad

بهترین انیمه های اکشن در جهان شامل مجموعه بسیاری می‌شود؛ زیرا ژانر اکشن از جمله قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین ژانرها در میان انیمه‌های و انیمیشن های ژاپنی است که تاکنون نیز ادامه یافته است. این ژانر با توجه به اغراق آمیز بودن انیمه‌ها و سبک فانتزی آنها، توانسته است مخاطبان بسیاری را در این کشور و همچنین سراسر جهان به خود جذب کند. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی بهترین انیمه های اکشن، داستان آنها، ویژگی‌ و رتبه‌ای که کسب کرده‌اند (با توجه به امتیاز IMDB) بپردازیم.

انیمه های اکشن
در ژاپن، انیمه به عنوان یک اصطلاح کلی برای اشاره به تمام انیمیشن‌های سراسر جهان استفاده می‌شود. در انگلیسی‌، بسیاری از فرهنگ لغت‌ها آن را به عنوان “سبک انیمیشن توسعه یافته در ژاپن” تعریف می‌کنند.

سبک‌های هنری انیمه از سبک سازی وحشی و اغراق آمیز تا رویکردهای واقع گرایانه متفاوت است. در بسیاری از انیمه‌ها، تناسب بدن همانند حالت واقعی است. چشمان درشت یکی از ویژگی‌های مشترک انیمه‌ها است. با این حال، در همه انیمه‌ها اینطور نیست. حالت‌های اغراق آمیز صورت نیز در انیمه‌ها رایج است. شخصیت‌های ناراحت ممکن است خطوط برجسته‌ای روی پیشانی خود نشان دهند. گاهی اوقات زنان عصبانی ممکن است یک چکش را از هیچ جا احضار کرده و آن را به کسی بزنند. این پدیده به “hammerspace” معروف شده است. شخصیت‌های خجالت زده تمایل به تولید قطره‌های عرق بزرگ دارند. این یکی از کلیشه‌های انیمیشن شناخته شده در انیمه‌ها است. انیمه در سبک‌های علمی – تخیلی شامل شخصیت‌های غیر انسان نما و موجودات دورگه می‌باشد. شخصیت‌های غیر انسان نما شامل روبات‌ها، حیوانات، ارواح و شیاطین هستند.

انیمه و مانگا از دیرباز در قلب فرهنگ ژاپن بوده است و موجی از ثبات و محبوبیت بین نسل‌های مختلف برای آن وجود دارد. در سال‌های اخیر، محبوبیت انیمه‌ها و مانگا‌های کمیک استریپ آن در انگلستان و غرب به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در ادامه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمه های اکشن بپردازیم.

تاکاماسا ساکورایی، کارشناس معروف انیمیشن، ادعا می کند که این ژانر به دلیل ماهیت غیرمتعارف آن مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. “انیمه ژاپنی این خط روند را شکست که در آن انیمه فقط برای بچه‌ها تعریف شده بود”. اکثر فن‌های این نوع انیمیشن‌ها ادعا می‌کنند که از قوی‌بودن خط داستانی لذت می‌برند و پیش بینی پایان آنها دشوار است؛ زیرا انیمه اغلب مخاطبان بزرگسال را هدف قرار می‌دهد و اغراق آمیز است. انیمه‌ها خود به ژانرهای مختلفی تقسیم می‌شوند هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. یکی از این ژانرهای معروف از زمان‌های دور، سبک اکشن است که در ادامه می‌خواهیم به معرفی بهترین انیمه های اکشن در این زمینه بپردازیم. انیمه فقط یک ژانر درام یا عاشقانه نیست. انیمه اکشن نیز شگفت انگیز است! فیلم‌های اکشن انیمیشن اغلب حماسی هستند. این نوع انیمه‌ها فقط فیلم‌های اکشن احمقانه نیستند، بلکه فیلم‌هایی با شخصیت‌های بزرگ و گاهی همراه با بررسی‌های عمیق جنبه‌های زندگی هستند.

 

معرفی بهترین انیمه های اکشن
اکشن از همان ابتدا یک ژانر و جزء اصلی انیمه‌ها بوده است. بیشتر این سبک را می‌توان در دهه‌های 70 و 80 مشاهده کرد. بیشتر انیمه‌ها دارای صحنه‌ها یا قطعاتی با سکانس‌های رزمی پویا بودند. اما امروزه تمرکز مانند سابق روی آن کمتر شده است. با این حالت این سبک اکشن که اغراق آمیز بودن و فانتزی بودن آن می‌تواند مخاطبان را به وجد آورد، سبب شده است تا در سراسر دنیا، طرفداران بسیاری از آن را شاهد باشیم.

بیایید مجموعه‌ای از بهترین انیمه های اکشن و شگفت انگیز را مرور کنیم و بهترین‌های تمام دوران را در لیستی که در ادامه ارائه می‌کنیم، رتبه‌بندی کنیم. این انیمه‌ها در ژانر و رتبه‌ای که دارند، به صورت کلی متفاوت هستند اما سعی کرده‌ایم تا بهترین‌ها را در این قسمت به شما ارائه نماییم.

Ninja Scroll (1993) Jubei Ninpucho
این انیمیشن اکشن سریع در ژاپن فئودالی (سیستم ارباب رعیتی) اتفاق می‌افتد، جایی که یک مزدور سرگردان با هشت نینجا فوق العاده قدرتمند که قصد سرنگونی شوگواتات توکوگاوا را دارند، مبارزه می‌کند. این فیلم به دلیل صحنه‌های اکشن بسیار شناخته شده و بسیار ستایش شده است.

سبک اکشن در انیمه نینجا اسکرول و همچنین جذابیت و هنر آن، این فیلم را به یکی از بهترین انیمه های اکشن در دنیا و یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های انیمیشنی در تمام دوران تبدیل کرده است. این فیلم تا حدی به الهام بخشیدن به سکانس‌های اکشن فیلم وسترن The Matrix کمک کرد. تمرکز فیلم در درجه اول بر روی اکشن است، هر چند طرح و نمایش کافی برای قوی نگه داشتن داستان آن نیز وجود دارد. نینجا اسکرول برای همه طرفداران سبک action به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن در جهان پیشنهاد می‌شود.

کارگردان: یوشیاکی کاواجیری
ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی، فانتزی، هیجان انگیز
امتیاز در IMDB: امتیاز 7.9 از میان 36 هزار رای
Sword of the Stranger (2007) Mukou Hadan
این فیلم زیبا، جذاب و خشن، داستان پسر جوان و سگش را روایت می‌کند که در زمان فئودالی توسط گروهی از رزمندگان با هدفی تاریک در سراسر ژاپن تعقیب می‌شوند. در طول راه، آنها از یک سامورایی آسیب دیده با گذشته تاریک کمک می‌گیرند. داستان این انیمه جذاب و هیجان انگیز است و به خوبی روی آن کار شده است. این فیلم 102 دقیقه‌ای از جمله بهترین انیمه های اکشن به شمار می‌آید. البته باید گفت که این فیلم بسیار خشن و خونین است، بنابراین این فیلم برای بینندگان حساس شاید مناسب نباشد. این انیمه یک اثر هنری عالی و متمرکز است که ارزش تماشای خوبی را برای مخاطبین خود دارد. نام این انیمه با عنوان “شمشیر غریبه” شناخته می‌شود که اولین بار در سال 2007 توسط استودیو بونز ساخته شد.

کارگردان: ماساهیرو آندو
ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
امتیاز در IMDB: امتیاز 8 از 16 هزار رای
One Piece: Strong World (2009)
فیلم One Piece Film: Strong World یا جهان قوی، یکی دیگر از بهترین انیمه های اکشن در لیست ما است که به عنوان یک فیلم پویانمایی، اکشن، ماجراجویی، فانتزی ژاپنی محصول سال 2009 به کارگردانی Munehisa Sakai شناخته می‌شود. این دهمین فیلم بلندی است که براساس مجموعه مانگای شینن One Piece ساخته Eiichiro Oda ایجاد شده است.

در فیلم Naoto Takenaka (به ژاپنی) و Scott McNeil (به انگلیسی) در نقش Shiki، کاپیتان شرور بچه‌ای به نام Nami را می‌دزد تا او را مجبور به پیوستن به خدمه خود کند و قصد دارد East Blue را فتح کند.

این فیلم بازیگرانی رنگارنگ از مجموعه انیمیشن‌های محبوب One Piece دارد. یکی از ویژگی‌های خوب این انیمه به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن، خالق One Piece است که شخصاً در این فیلم مشارکت داشت و به دلیل طراحی و انیمیشن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این سریال با همان طنز و انرژی دیوانه‌وار انیمه و مانگای One Piece، مورد استقبال طرفداران قدیمی و طرفداران انیمیشن‌های اکشن عمومی نیز قرار گرفته است.

اودا شخصاً بر تولید Strong World نظارت داشته است، وی داستان اصلی فیلم و بیش از 120 صفحه نقاشی‌های خشن را ایجاد کرد. علاوه بر این، او نام خود را بر روی تیتراژ فیلم گذاشت تا نشان دهد تمایل او به فیلمی متفاوت از نه فیلم قبلی، در این نسخه است. کارگردان اصلی فیلم Munehisa Sakai است که همچنین کارگردان سابق مجموعه تلویزیونی انیمیشن One Piece می‌باشد. گروه راک ژاپنی Mr. Children آهنگ اصلی فیلم، “Fanfare” را اجرا کرد. اودا شخصاً این فرصت را به آنها پیشنهاد داده بود.جوان ایرانی (irjavan.com)

کارگردان: Munehisa Sakai


ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی، فانتزی
امتیاز در IMDB: امتیاز 7.6 از 4.9 هزار رای


بررسی لیستی از بهترین انیمه های اکشن
همانطور که گفتیم، انیمه‌های اکشن یکی از پرمخاطب‌ترین انیمه‌ها است که گروه مخاطبان خاص خود را دارد. در همین راستا می‌توان همچنین از دیگر موارد بهترین انیمه های اکشن نام برد:

Cowboy Bebop: Knockin’ On Heaven’s Door (2001)
Cowboy Bebop: The Movie، که در ژاپن با عنوان Cowboy Bebop: Knockin ‘on Heaven’s Door معروف است، یکی از بهترین انیمه های اکشن است که در سبک یک فیلم علمی تخیلی بر اساس انیمیشن سری 1998 Cowboy Bebop ساخته Hajime Yatate ایجاد شده است. چندین کارگردان از مجموعه اصلی این انیمه روی فیلم کار کردند، از جمله کارگردان شینیچیرو واتانابه، نویسنده کیکو نوبوموتو، طراح شخصیت/کارگردان انیمیشن توشیهیرو کاواموتو و آهنگساز یوکو کانو.

این فیلم که از مجموعه انیمیشن‌های پرطرفدار است، داستان خدمه سفینه فضایی Bebop را روایت می‌کند که به دنبال جلوگیری از حمله تروریستی به مریخ هستند. از آنجایی که بودجه بسیار بالاتری برای آن در نظر گرفته شده است، این انیمه منجر به ایجاد انیمیشن بسیار با کیفیتی شد که اکنون در لیست بهترین انیمه های اکشن ما قرار دارد.

این فیلم از نظر بصری و موسیقی دارای زیبایی شناسی بسیاری از فرهنگ مراکشی است. این فیلم هم از نظر منتقدان در بین مخاطبان عادی و هم از طرفداران انیمه استقبال کرد. انیمه Cowboy Bebop یک فیلم دیدنی است که حتما پیشنهاد می‌شود.

 

کارگردان: Shin’ichirô Watanabe، Tensai Okamura، Hiroyuki Okiura، Yoshiyuki Takei
ژانر: انیمیشن، اکشن، جنایی، درام، علمی – تخیلی، هیجان انگیز
امتیاز در IMDB: امتیاز 7.9 از بین 45 هزار رای
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex- Solid State Society (2006)
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex – Solid State Society یک فیلم انیمیشن علمی تخیلی در سال 2006 است که در ادامه سری Shell: Stand Alone Complex بر اساس مانگای Masamune Shirow Ghost in the Shell ساخته شده است. این محصول توسط Production I.G و توسط Kenji Kamiyama کارگردانی شد. داستان فیلم در سال 2034، دو سال پس از وقایع GIG، رخ می‌دهد. Togusa در حال حاضر رهبر تیم بخش امنیت عمومی 9 است که اندازه آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بخش 9 به مجموعه‌ای از حوادث پیچیده می‌پردازد، از جمله ترور کا روم، دیکتاتور سابق جمهوری سیاک، که منجر به توطئه تروریستی با استفاده از کودکان به عنوان ناقل ویروس سایبرنتیک می‌شود. تحقیقات نشان می دهد که یک هکر با نام مستعار “The Puppeteer” در پشت کل مجموعه رویدادها قرار دارد.

این فیلم یکی از انیمیشن‌های معروف Ghost in the Shell است، که همانند سری آن ساخته شده است. داستان آن در مورد زندگی سایبری پانک سرگرد موتوکو کوشاناگی، فرمانده نیروهای امنیتی می‌باشد که به مبارزه با جنایات سایبری عجیب و خطرناک در ژاپن می‌پردازد. این فیلم می‌تواند حس کامل یک فیلم هیجان‌انگیز و اکشن را به مخاطب خود منتقل کند. این انیمه به خوبی سبک اکشن را پیاده کرده است و ارزش آن را دارد که علاقه‌مندان به گیم هم این سبک انیمه را مشاهده کنند، هر چند به خاطر داشته باشید که نسبتاً دیالوگ سنگینی و پیجیده‌ای دارد.

 

کارگردان: Kenji Kamiyama
ژانر: انیمیشن، اکشن، درام، اسرار آمیز، عملی – تخیلی
امتیاز در IMDB: امتیاز 8 از 6.9 هزار رای
Akira (1988)
آکیرا (به ژاپنی: ア キ ラ) یک فیلم اکشن سایبرپانک آخرالزمانی محصول ژاپن در سال 1988 است به کارگردانی کاتسوهیرو اوتومو، تهیه‌کنندگی ریحه سوزوکی و شونزو کاتا، و نویسندگی اتومو و ایزو هاشیموتو، بر اساس مانگای 1982 اتومو به همین نام است. جالب است بدانید که بودجه تولید این انیمه سینمایی 700 میلیون پوند (5.5 میلیون دلار) بود که آن را گران‌ترین فیلم انیمه در آن زمان کرد.

آکیرا در سال 2019 روایت می‌شود، داستان این انیمه راجع به Shōtarō Kaneda، رهبر یک باند دوچرخه سوار که دوست دوران کودکی‌اش، Tetsuo Shima، پس از تصادف با موتورسیکلت، توانایی‌های فوق العاده تله کینتیک (جابه‌جایی اجسام) را به دست می‌آورد و سرانجام پس از ماجراها و در میان هرج و مرج و شورش در آینده، کل یک مجموعه نظامی را تهدید می‌کند و نظم کل این جامعه را تغییر می‌دهد.

Akira یک فیلم بسیار تأثیرگذار و از بهترین انیمه های اکشن است‌، نه فقط در سبک انیمه‌، بلکه برای ژانرهای متعدد نیز یک اثر فوق‌العاده محسوب می‌شود. این فیلم توانسته است بر مخاطبان خود در سراسر جهان تاثیر مثبتی داشته باشد. بودجه بالای فیلم در کیفیت انیمیشن آن نشان داده می‌شود. ژانر سایبرپانک ریشه بسیاری در آکیرا دارد. پیشنهاد می‌کنیم هر طرفدار علمی تخیلی، اکشن یا انیمه باید این فیلم شگفت انگیز را تماشا کند.

 

کارگردان: کاتسوهیرو اوتومو
ژانر: انیمیشن، درام، علمی – تخیلی، اکشن، هیجان انگیز
امتیاز در IMDB: امتیاز 8 از بین 174 هزار رای
The Last Naruto the Movie (2014)
فیلم The Last: Naruto the Movie یک فیلم اکشن و عاشقانه ژاپنی محصول سال 2014 است که توسط استودیو پیروت تهیه و به کارگردانی تسونئو کوبایاشی ساخته شده است. این فیلم بر اساس مانگا و انیمه ناروتو ماساشی کیشیموتو ساخته شده است و اولین فیلمی است که بخشی از خط داستانی متعارف ناروتو می‌باشد. در این فیلم یونکو تاکئوچی، نانا میزوکی، چی ناکامورا، شوتارو موریکوبو، ساتوشی هینو، کازوهیکو اینوئه و نوریاکی سوگیاما بازی می‌کنند. داستان فیلم قبل از پایان ناروتو است و بر روی تیم نینجا ناروتو اوزوماکی تمرکز می‌کند و آنها ماموریت خود را برای جلوگیری از سقوط ماه انجام می‌دهند و حنابی هیوگا – خواهر هیناتا هیوگا – را از دست تونری اوتسوتسوکی، مردی که تمایل به ازدواج با هیناتا و مجازات او دارد، نجات می‌دهند.

این فیلم در 6 دسامبر 2014 به نمایش درآمد. کیشیموتو طرح‌های جدیدی برای شخصیت‌ها ایجاد کرد؛ زیرا آنها اکنون بزرگسالان جوان هستند نه نوجوانان. کیشیموتو و نویسندگان بر رابطه عاشقانه بین شخصیت‌های اصلی در این فیلم تمرکز کردند.

این فیلم یکی از مجموعه اکشن‌های پرطرفدار در جهان است که طرفداران مدت زیادی در انتظار آن بودند؛ زیرا داستان آن روی یک سبک عاشقانه کلیدی تمرکز می‌کند و در نهایت آن را آنطور که بسیاری از طرفداران می‌خواستند توسعه می‌دهد. به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن، انیمیشن آن به خوبی ساخته شده است و همچنین به طرز چشمگیری زیبا و روان است. این فیلم فصل پایانی برای ناروتو و دوستانش است و به بسیاری از خطوط داستانی طولانی پایان می‌دهد و به آنها فرصت می ‌هد تا نسل جدیدی از قهرمانان را آغاز کنند.

 

کارگردان: Tsuneo Kobayashi
ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی، درام و رمانتیک
امتیاز در IMDB: امتیاز 7.7 از میان 13 هزار رای


چه انیمه ای در سبک اکشن ببینیم؟
Fist of the North Star (1986) Hepburn: Hokuto no Ken
انیمه “مشت ستاره شمالی” یک فیلم اکشن و هیجان‌انگیز ژاپنی در آخرالزمان است که محصول سال 1986 بر اساس مانگایی به همین نام می‌باشد. این فیلم توسط Toei Animation، همان استودیویی روی مجموعه تلویزیونی آن کارکرده‌است، ساخته شده و گروه بازیگران و خدمه یکسانی در هر دو پروژه کار کرده‌اند. برخلاف مجموعه های تلویزیونی ، فیلم اقتباسی مستقیم از مانگا نیست ، بلکه در عوض داستانی متناوب را روایت می کند که شخصیت ها و عناصر طرح را از 72 فصل اول مانگا مرتب می کند. با این حال ، فیلم محتوای خشن تری از مانگای اصلی را حفظ می کند ، که مجموعه تلویزیونی فاقد آن بود.

این فیلم اکشن آخرالزمانی بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده است. مانند مانگا، بسیار خشونت آمیز است، اگرچه بسیاری از قسمت‌های اصلی مانگا را دوباره بازنویسی می‌کند، که این باعث می‌شود تا این فیلم به تجربه منحصر به فرد برای مخاطبانش و کسانی که مانگا را خوانده‌اند، تبدیل شود. این فیلم حس بسیار منحصر به فردی را به تصویر می‌کشد و نسخه زیرنویس آن بسیار بیشتر از نسخه دوبله توصیه می‌شود. این انیمه برای کسانی که عاشق خشونت و فیلم‌های اکشن قدیمی هستند، برترین انتخاب از میان لیست بهترین انیمه های اکشن می‌باشد.

 

کارگردان: Toyoo Ashida
ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی، درام، علمی – تخیلی
امتیاز در IMDB: امتیاز 8.3 از بین 2.9 هزار رای
Street Fighter II: The Animated Movie (1994)
فیلم Street Fighter II: The Animated Movie اقتباسی انیمیشن از بازی جنگی Street Fighter II ساخته شده در سال 1994 توسط Kenichi Imai، به کارگردانی Gisaburō Sugii است. این فیلم که در ابتدا در 6 آگوست 1994 در ژاپن رونمایی شد، سپس در انگلستان، فرانسه و اسپانیا به صورت تئاتر اکران شد و به صورت انگلیسی با فرمت دوبله و زیرنویس توسط Animaze برای Manga Entertainment اقتباس شد.

این فیلم موفقیت تجاری و انتقادی خوبی داشت. این فیلم بر اساس بازی ویدئویی موفق آن، شخصیت‌های محبوب Street Fighter را زنده کرد. این انیمه به قطع یکی از بهترین انیمه‌ های اکشن است که فیلم فوق العاده موفق هم در ژاپن و هم در خارج از این کشور بوده است.‌بسیاری از طرح‌ها و عناصر این فیلم همچنان به بازی‌های ویدیویی Street Fighter راه پیدا کردند. این فیلم آغاز مجموعه انیمیشن Street Fighter و موارد دیگر بود، اگرچه هیچ کدام از سری آن مربوط به فیلم نمی‌باشد. طرفداران انیمیشن، طرفداران اکشن و طرفداران بازی‌های ویدئویی باید این مورد را بررسی کنند.

کارگردان: Gisaburô Sugii
ژانر: انیمیشن، اکشنف ماجراجویی، فانتزی، عملی – تخیلی
امتیاز در IMDB: امتیاز 7.2 از میان 8.6 هزار رای
Berserk Golden Age Arc I: Egg of the Supreme Ruler (2012)
انیمه Berserk: The Golden Age Arc یک انیمه ژاپنی است که از سری مانگای Berserk کنتارو میورا، اقتباس می‌کند و توسط استودیو 4°C تولید شده است. سه گانه این انیمه در قالب سه انیمیشن به نام‌های زیر ارائه شده است:

The Egg of the King
The Battle for Doldrey
The Advent
این فیلم که اولین انیمه از سری سه گانه آن است، داستان مزدورانی را در دنیایی جنگ‌زده و قرون وسطایی روایت می‌کند. این داستان روایتگر سرنوشت خشن و تلخی است که به صورت یک فیلم اکشن آزاردهنده اما خوب نمایش داده شده است. داستان روایت جوانی گوتس را نشان می‌دهد و آنچه که او را به “شمشیرزن سیاه” تبدیل کرد را روایت می‌کند. گاتس به عنوان یک مزدور جوان تا زمان عضویت در گروه شاهین بزرگ می‌شود. او روابط پیچیده‌ای با کاسکا و گریفیت، رهبر کاریزماتیک گروه و دارنده Crimson Behelit ایجاد می‌کند، که باعث می‌شود تا گروه در ارتش میدلند ارتقا یابد. گریفیت از موقعیت معمولی خود به اشراف ارتقا می‌یابد و باعث نارضایتی می‌شود. فیلم بر اساس یک مانگا به نام Berserk ساخته شده است که می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن در سبک فانتزی دارک معرفی کرد.

 

کارگردان: Toshiyuki Kubooka
ژانر: حماسی، انیمیشن، اکشن، فانتزی دارک
امتیاز در IMDB: امتیاز 7.6 از بین 12 هزار رای کاربران
Tokyo Ghoul
توکیو غول یکی از بهترین انیمه های اکشن است که می‌توانید در دنیا پیدا کنید. این مجموعه یک سری مانگای فانتزی تاریک ژاپنی است که توسط سوئی ایشیدا نوشته و تصویرسازی شده است. داستان توکیو غول به این شرح است که در واقعیتی متناوب، غول‌ها، موجوداتی شبیه افراد عادی هستند اما فقط با خوردن گوشت انسان می‌توانند زنده بمانند، در بین مردم به صورت مخفیانه زندگی می‌کنند و برای فرار از تعقیب و گریز، ماهیت واقعی خود را پنهان می‌کنند. غول‌ها دارای توانایی‌هایی از جمله افزایش قدرت و توانایی‌های بازسازی بدن خود هستند. یک غول معمولی 4 تا 7 برابر بیشتر از یک انسان معمولی انرژی جنبشی در عضلات خود تولید می‌کند. آنها همچنین چندین برابر سلول‌های RC دارند، سلولی که مانند خون جریان دارد و می‌تواند فوراً جامد شود. پوست یک غول در برابر سلاح‌های معمولی سوراخ کننده مقاوم است و حداقل دارای یک اندام درنده خاص به نام کاگونه (به ژاپنی: 赫 子) است که می‌تواند در هنگام جنگ نشان داده و از آن به عنوان سلاح استفاده کند. یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز غول‌ها این است که وقتی هیجان زده یا گرسنه هستند، رنگ هر دو چشم آنها سیاه و عنبیه آنها قرمز می‌شود. این جهش با نام شناخته می‌شود.

یک نیمه غول یا می‌تواند به طور طبیعی به عنوان یک غول و فرزندان انسان متولد شود، یا با پیوند برخی از اعضای غول به یک انسان نیمه غول تبدیل شود. در هر دو مورد، یک نیمه غول معمولاً بسیار قوی‌تر از یک غول با خون خالص است. در مورد نیمه غول، تنها یکی از چشم‌ها دچار تغییر شکل “چشم قرمز” می‌شود. نیمه غول‌های طبیعی متولد شده بسیار نادر هستند. همچنین در مورد نیمه انسانها، دورگه‌هایی از غول‌ها و انسان‌ها وجود دارد که می‌توانند مانند انسان‌های عادی تغذیه کنند و فاقد کاگونه باشند در حالی که دارای تواناییهای پیشرفته هستند، مانند افزایش سرعت و سریع بودن در عکس العمل، اما طول عمر آنها کوتاه می‌شود. نیمه غول‌های طبیعی نیز می‌توانند مانند انسان‌های معمولی غذا بخورند.

کارگردان: Shuhei Morita
ژانر: انیمیشن، اکشن، درام، فانتزی، وحشت، هیجان انگیز
امتیاز در IMDB: امتیاز 7.8 از بین 43 هزار رای

 


جذاب ترین انیمه های سبک اکشن
از دیگر مواردی که می‌توان در لیست بهترین انیمه های اکشن معرفی نمود، می‌توان گفت:

Bleach
انیمیشن اکشن Bleach دنیایی را دنبال می‌کند که در آن ارواح و انسان‌ها با هم هماهنگ زندگی می‌کنند. این زندگی تا جایی ادامه می‌یابد که نیروی از روح‌ها، به صورت ناگهانی به نام Hollows شروع به حمله به مردم می‌کند و آنها را به ارواح شیطانی تبدیل می‌کند. وظیفه Soul Reaper محافظت از انسان‌ها در برابر Hollows و نابودی آنها است. ایچیگو کوروساکی یک نوجوان است که پس از جذب تصادفی بیشتر قدرتهای روکیا کوچیکی، تبدیل به Soul Reape می‌شود. در ادامه داستان، او در Soul Society تمرین می‌کند تا بجنگد اما با این حال، دشمنانش نیز قوی تر می‌شوند.

One Punch Man

این انیمه اکشن بر اساس سری رمان‌های سبک جنگی نوشته رکی کاوهارا ساخته شده است. این داستان در یک دنیای خیالی به نام “Brain Burst” اتفاق می‌افتد، جایی که در آن، افرادی با هم در ماجراجویی‌های اکشن بازی می‌کنند. مرد یک مشتی، یک سریال 2 فصلی در 22 قسمت است که شامل برخی قسمت‌های اضافی نیز می‌شود. این انیمه راجع به ابرقهرمانی به نام سایتاما است که آن قدر تمرین کرده تا بتواند با یک مشت، حریفان خود را شکست دهد. در اثر این تمارین سخت، او موهای خود را از دست داده است. داستان از جایی شروع می‌شود که او به دنبال پیدا کردن حریفانی قدرتمندتر است، زیرا مبارزه دیگر برای او امری کسل‌کننده شده است.

Ruroni Kenshin
داستان این فیلم از جمله بهترین انیمه های اکشن، راجع به Ruroni Kenshin یا Samurai X است که به نوعی قدرت جادویی دارد. این انیمه بیشتر سبکی سامورایی دارد. انیمه سعی می‌کند از این طریق در سبک اکشن و مبارزه وارد شود. روایت اصلی، داستان قهرمانی است که سعی می‌کند هزاران مردی را که کشته است، جبران کند. در طول راه، او به ماجراهای مختلفی کشانده می‌شود.

Attack on titan
یکی از بهترین انیمه‌های جهان و همچنین بهترین انیمه های اکشن، انیمه “حمله به تایتان‌ها” نام دارد که یک سبک فانتزی، اکشن و علمی – تخیلی است. این انیمه به خوبی توانسته است مخاطبان خود را مبهوت داستان خود نماید. پیچ و تاب‌های جذاب، شخصیت‌های شگفت انگیز، باعث شده است تا انیمه به یک غلتک احساسی و در کل یک شاهکار تبدیل شود. البته در انیمه خشونت وجود دارد و در قسمت‌های اولیه شاهد خشونت‌های بسیاری در رابطه با حمله غول‌ها به منطقه امن انسان‌ها هستیم که بستر سازی برای اتفاقات آتی است. انیمه روایتگر زندگی شخصیت اصلی آن یعنی “ارن یائگر” است که همراه با دو دوست خود به نام آرمین و میکاسا، پس از حمله غول‌ها به شهرشان و قتل غم‌انگیز مادر “ارن”، آنها تصمیم می‌گیرند تا با عضویت در نیروهای ضد تایتان، از آنها انتقام بگیرند. اما در این میان، ارن یک استعداد به خصوص دارد و می‌تواند به یک تایتان حمله کند و با لمس تایتان‌هایی که خون پادشاهی دارند، تمام غول‌ها را به کنترل خود درآورد.

 

Jujutsu kaisen
Jujutsu Kaisen یکی از پرطرفدارترین انیمه‌های امروزی است که راز روی یک مجموعه مانگای ژاپنی ساخته شده است. داستان درباره یوجی ایتادوری، دانش آموز دبیرستانی است که به سازمان مخفی جادوگران جوجوتسو می‌پیوندد تا نفرینی قدرتمند به نام ریومن سوکونا را بکشد، که یوجی میزبان آن است. در جوجوتسو کایسن، همه موجودات زنده انرژی تولید می‌کنند که انرژی نفرین شده نامیده می‌شود. این انرژی از احساسات منفی ناشی می‌شود که به طور طبیعی در سراسر بدن جریان دارد. افراد عادی نمی‌توانند این جریان را در بدن خود کنترل کنند. در نتیجه، آنها مرتباً انرژی نفرین شده را از دست می‌دهند، و در نتیجه منجر به تولد نفرین‌ها می‌شود. این نفرین‌ها، نژادی از موجودات معنوی که خواسته اصلی آنها آسیب رساندن به بشریت است، می‌باشد. این نفرین‌ها به عنوان هیولاهای وحشتناک نشان داده می شوند.

جادوگران جوجوتسو افرادی هستند که جریان انرژی نفرین شده را در بدن خود کنترل می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهند هر طور که می‌خواهند از آن استفاده کنند و همچنین میزان انتشار آن را کاهش دهند. جادوگران و نفرین‌های درجه یک می‌توانند این انرژی را اصلاح کرده و از آن برای اجرای تکنیک‌های نفرین شده استفاده کنند.

The god of high school

 


در نهایت انیمه The god of high school را می‌توان معرفی کرد که به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن در لیست ما قرار می‌گیرد. خدای داستان روایت جین مو ری، هنرمند رزمی 17 ساله اهل سئول، کره جنوبی است. از او دعوت می‌شود تا به تورنمنتی بپیوندد که توسط یک سازمان اسرارآمیز و ناشناخته حمایت می‌شود. خدای دبیرستان مسابقه‌ای از هنرمندان رزمی در سراسر جهان است و ماهرترین جنگجوها در آنجا گرد هم می‌آیند. با این حال، اطلاعات کمی در مورد مسابقات وجود دارد. این انیمه به معنای واقعی می‌تواند اکشن باشد؛ زیرا در آن فایت‌های بسیاری انجام می‌شود و توانسته است کیفیت و جزئیات خوبی را ارائه کند.

بهترین انیمه های اکشن [پرطرفدارترین ژانر در ژاپن]


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید