تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1402
نویسنده : polad

 

خشک شدن راه تنفسی سبب التهاب و گرفتگی سینوسها و در نتیجه سردرد میشود. در ادامه مقاله داروها و نسخههای گیاهی درمان سردرد طب سنتی بررسی میشود. طب سوزنی و درمانهای جایگزین دیگر نیز غالبا میتوانند بطور طبیعی درد و شدت میگرن را کاهش دهند. زالی با یادآوری اینکه سردرد در کودکان می تواند نشانه بروز سندروم مویا مویا نیز باشد، گفت: سندروم مویا مویا نیز از جمله اختلالاتی است که پس از گسترش ویروس کووید-۱۹، بیش از پیش گزارش شده است. زالی با یادآوری اینکه یکی از علل اصلی غیبت کودکان و نوجوانان از مدرسه، کاهش کارایی تحصیلی و اختلال در فعالیت های معمول روزانه، سردرد است، افزود: سردرد در کودکان با سن کمتر از هفت سال شیوع کمتر و سن بالای هفت سال شیوع بیشتری دارد. این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات درخصوص روش های تشخیص این نوع سردرد عنوان کرد: سی تی اسکن، سی تی آنژیوگرافی، ام آر آی، ام آر وی و ام آر آنژیوگرافی از جمله روش های تشخیص سردردهای صاعقه ای هستند. وی با اشاره به سردردهای حاد راجعه بیان کرد: اینکه کودکی در ماه یا در طول هفته چند بار دچار سردرد می شود و شایع ترین نوع سردرد در کودکان از این مورد است که شامل میگرن، سردردهای تنشی و خوشه ای است که خوشبختانه اکثرا خوش خیم هستند.

وی با اشاره به اینکه سردردهای اولیه خوش خیم است که اکثرا در کودکان از همین نوع سردرد شایع است که شامل میگرن، سردردهای تنشی و خوشه ای است، افزود: سرردهای ثانویه باید مورد توجه بیشتر والدین قرار بگیرند زیرا ممکن است علت آن بیماری زمینه ای باشد که باید تشخیص داده شده و درمان صورت بگیرد. البته کودکان در طول روز می خوابند یا ممکن است حادثه در ساعات پایانی روز و هنگام خواب شبانه اتفاق افتد که باید مادران این مورد را در نظر بگیرند و اگر ضربه هنگام شب اتفاق افتاد، باید کودک را حداقل 1 تا 2 ساعت بیدار نگه دارند تا مطمئن شوند که کودک خواب آلوده نیست. افرادی که دچار این نوع سردرد هستند معمولا ماهی یک یا چندبار دچار سردردهای پیوسته و طولانی مدت همراه با دردهای تپشی در یک یا دو طرف سر که معمولا بین 2 تا 72 ساعت ادامه دارد می­شوند.

برای درمان سردرد با نمک دریا و سایر نمکها فقط کافی است چند قاشق نمک به همراه چند قاشق آبلیموی تازه را در یک لیوان آب حل کرده و میل کنید. از یک برنامه غذایی منظم پیروی کنید و هرگز هیچ وعدهی غذایی بهویژه صبحانه را حذف نکنید. شواهد زیادی وجود دارد که این ایده را تأیید میکند که رژیم غذایی و آکنه تأثیر مستقیمی بر یکدیگر دارند. بعد از معرفی علائم مهم پس از ضربه خوردن سر کودک در نمناک حالا نوبت به اقداماتی میرسد که پس از این اتفاق باید انجام داد. هستند. بنابراین اگر کودک به هر علتی از ارتفاع بیش از 30 سانتیمتر سقوط کند، مخصوصا زمانی که خانه سنگفرش است ضربه به سر وارد می شود و عوارض مغزی ایجاد می کند. منصوری با اشاره به سردردهای حاد، حاد راجعه، سردرد مزمن پیش رونده و مزمن غیر پیش رونده بیان کرد: در سردرد حاد ناگهانی کودک دچار سردرد و خانواده نگران می شود و ممکن است گاهی اوقات بیماری جدی وجود نداشته باشد و این حالت به دلیل سرماخوردگی باشد و اگر همراه با حال عمومی بد، تهوع، استفراغ و عصبی باشد باید به این نوع سردرد توجه شود.

چنانچه فرزند شما پس از این اتفاق، دچار خونریزی شد و این خونریزی غیر عادی و زیاد بود حتما با اورژانس تماس بگیرید. دکتر سید حسین حسن پور اونجی فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و دبیر علمی این کنگره نیز در ادامه سردرد در کودکان را شایع اعلام کرد و گفت: نیمی از کودکان دچار سردرد می شوند. در موارد حاد و تصادفات نیز سی تی اسکن می توان انجام داد و این دو مورد اخیر انتخابی است. در این شرایط از کودک بخواهید که آب یا محلول حاوی الکترولیت (مثل ORS) بنوشد. موجب تشخیص نوع سردرد می شود و سردرد در کودک زیر دو سال خود را به صورت بی قراری، اضطراب، بی خوابی و بی اشتهائی نشان بدهد. سلام تو بچگی صرع خفیف داشتم و با مصرف دارو کنترل و درمان و دارو هام قطع شد ،حدود 10 سال من ازدواج کردم و هیچ مشکلی نداشتم و ازدواج کردم و بچه دار شدم اما حدود دو ماه پیش مشکل من برگشت ،من تحت نظر دکتر بودم ،دکترم بعد از نوار مغز تشخیص دادن که بیماری من برگشته و به من قرض لوبل رو تجویز کردن . مادران باید همه توجه شان در این زمان به کودک خود باشد زیرا یک لحظه غفلت باعث سقوط کودک می شود مثلا وقتی مادر در حال صحبت کردن با تلفن است نباید کودک را روی قسمت اوپن آشپزخانه قرار دهد.

از علائمی که بعد از ضربه به سرکودک، والدین باید به آن دقت کنند این است که ایجاد کبودی پشت گوش و زیر چشم کودک به علت شکستگی در قاعده جمجمه و خونریزی است. شکستگی استخوان می تواند آشکار مانند آسیب دیدگی مچ دست، بازو و یا پاها و یا شکستگی جمجمه و ایجاد یک ناحیه متورم روی پوست سر باشد و یا خون در سفیدی چشمان کودک مشاهده شود، یا با خروج مایع صورتی یا خونریزی از بینی یا گوش نشان داده می شود. زالی بروز سردرد در کودکان بر اثر وجود تومورهای مغزی، عفونت سیستم اعصاب مرکزی (CNS)، هیدروسفالی (تجمع مایع مغزی نخاعی در جمجمه)، فشار خون خوش خیم داخل جمجمه ای (BIH) و خونریزی های داخلی را نگران کننده خواند. اتفاقی که ممکن است بر اثر ضربه به سر کودک رخ دهد، خروج مایع آبکی که همان مایع مغزی- نخاعی نام دارد از گوش یا بینی کودک است که در اثر ضربه به جمجمه ایجاد شده و ممکن است موجب عفونت و مننژیت مغزی شود. این امکان وجود دارد 2 سال بعد از ضربه نیز کودک تشنج کند.

اکنون نیز لازم است بدانید به دلیل همین خاصیت در صورت زیاده روی در مصرف آن، می تواند باعث اسهال، نفخ و ناراحتی معده شود. حتی یک پیاده روی 10 دقیقه ای در روز می تواند کمک کننده باشد. وی با بیان اینکه دایسکشن عروق شریانی در سردردهای صاعقه ای بسیار دیده می شود، تصریح کرد: سردردهای صاعقه ای به طور قطع نیاز به مداخله دارد، اگر چه گاهی ممکن است سردردهای اولیه نیز نشانه های مشابه سردردهای صاعقه ای را داشته باشند. وی با اشاره به اینکه ممکن است میگرن در یک کودک زیر دو سال نیز بروز کند، افزود: علائم شایع میگرن، سردرد ضربان دار است که در دو طرف سر اتفاق می افتد و معمولا همراه با حالت تهوع و استفراغ است و بیمار از نور دچار ترس می شود. ایسنا/کرمان یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: سردردهایی که شب هنگام خواب اتفاق می افتد باید مورد توجه قرار بگیرد؛ اینکه کودک هنگام بلند شدن از خواب و برخاستن دچار سردرد می شود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد متخصص چشم پزشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.


|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ : یک شنبه 15 مرداد 1402
نویسنده : polad


لوازم برقی هیوندای

هیوندای دارای طیف گسترده ای از تجهیزات الکتریکی از جمله ژنراتور، اینورتر و کلید حرارتی هیوندای، بی متال های هیوندای است. تجهیزات الکتریکی هیوندای به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان آن مشهور است. دینام هیوندای از مواد و اجزای بادوام ساخته شده و برای اطمینان از مطابقت با بالاترین استانداردهای کیفیت تست شده است.

سوئیچ داغ هیوندای

مدار شکن حرارتی هیوندای (MPCB) وسیله ای است که برای محافظت از موتورها در برابر آسیب های ناشی از جریان اضافه استفاده می شود. هنگامی که جریان بیش از حد اتفاق می افتد، کلید حرارتی هیوندای خاموش می شود و موتور را از منبع تغذیه جدا می کند و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.

سوئیچ های حرارتی هیوندای معمولاً در کاربردهای صنعتی استفاده می شود که در آن موتورها برای تغذیه ماشین آلات سنگین استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند در کاربردهای تجاری استفاده شوند که در آن موتورها برای تغذیه تهویه مطبوع، پمپ ها و سایر تجهیزات استفاده می شوند.

سوئیچ های حرارتی هیوندای در اندازه ها و درجه بندی های مختلف موجود است. اندازه کلید حرارتی هیوندای با حداکثر جریانی که موتور می تواند بکشد تعیین می شود. رتبه بندی ترمال شکن هیوندای حداکثر مقدار جریان اضافه ای را که MPCB قبل از خاموش شدن می تواند تحمل کند، تعیین می کند. سوئیچ های احتراق هیوندای یک وسیله ایمنی مهم است که می تواند به محافظت از موتورها در برابر آسیب کمک کند. آنها همچنین یک راه مقرون به صرفه برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافی هستند.

مزایای کلید حرارتی هیوندای

در اینجا برخی از مزایای استفاده از میانبر صفحه کلید هیوندای آورده شده است:

از آسیب موتور در اثر جریان بیش از حد جلوگیری می کند

از موتور در برابر اتصال کوتاه محافظت می کند

خطر آتش سوزی را کاهش دهد

عمر دستگاه را افزایش می دهد

در هزینه های تعمیر و تعویض صرفه جویی کنید

اگر به دنبال روشی مطمئن و مقرون به صرفه برای محافظت از موتورهای خود در برابر گرمای بیش از حد هستید، مبدل حرارتی هیوندای یک گزینه عالی است.

کلید حرارتی هیوندای چگونه کار می کند؟

سوئیچ های حرارتی هیوندای به گونه ای طراحی شده اند که وقتی موتور برای مدت طولانی جریان زیادی می کشد خاموش می شوند. کلیدهای حرارتی هیوندای با عملکردهای مختلفی مانند تاخیر زمانی، اضافه بار و حفاظت از اتصال کوتاه نیز موجود است. سوئیچ های حرارتی تاخیری هیوندای به گونه ای طراحی شده اند که زمان روشن شدن موتور را قبل از خاموش شدن فراهم می کند.

کلید حرارتی هیوندای تاو

سوئیچ های حفاظتی بیش از حد حرارتی هیوندای طوری طراحی شده اند که وقتی موتور جریان بیشتری از جریان بار نامی خود می گیرد، بسته می شود. سوئیچ های حرارتی محافظ اتصال کوتاه هیوندای طوری طراحی شده اند که وقتی موتور جریان اتصال کوتاه می گیرد بسته می شود.

نحوه عملکرد سوئیچ حرارتی هیوندای

سوئیچ های احتراق هیوندای یک وسیله ایمنی مهم است که می تواند به محافظت از موتورها در برابر آسیب کمک کند. همچنین یک راه مقرون به صرفه برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافی است. اگر به دنبال راهی ایمن و مقرون به صرفه برای محافظت از موتورهای خود در برابر جریان بیش از حد هستید، سوئیچ حرارتی محافظ موتور هیوندای یک انتخاب عالی است.

تولیدکنندگان چرخ هیوندای از یک سوئیچ دو فلزی برای تشخیص جریان اضافی استفاده می کنند. هنگامی که جریان از میزان هدایت حرارتی هیوندای بیشتر شود، نوار دو فلزی گرم می شود و می شکند و باعث می شود که کنتاکت ها باز شوند و موتور را از منبع تغذیه جدا کنند.

سوئیچ های حرارتی هیوندای همچنین به یک رله اضافه بار حرارتی مجهز شده اند که یک نوار دو فلزی است که برای باز شدن زمانی که موتور برای مدت زمان طولانی جریان زیادی می کشد، طراحی شده است. این به محافظت از موتور در برابر آسیب های ناشی از اضافه بار طولانی مدت کمک می کند. سوئیچ احتراق هیوندای یک وسیله ایمنی مهم است که به جلوگیری از آسیب موتور و آتش سوزی کمک می کند. آنها همچنین یک راه مقرون به صرفه برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافی هستند.

هیوندای بدون فلز

کنتاکتورهای دو فلزی یا مغناطیسی هیوندای و رله اضافه بار برای کنترل استارت و توقف موتورها استفاده می شود. آنها همچنین برای محافظت از موتور در برابر آسیب اضافه بار استفاده می شوند.

بی متال های هیوندای دستگاه های الکترومکانیکی هستند که از میدان مغناطیسی برای باز و بسته کردن کنتاکت ها استفاده می کنند. میدان مغناطیسی توسط یک آهنربای الکتریکی متصل به یک سیم پیچ ایجاد می شود. هنگامی که سیم پیچ انرژی می گیرد، آهنربای الکتریکی آرمیچر را جذب می کند، که تماس ها را می بندد. هنگامی که سیم پیچ برق نمی گیرد، آهنربای الکتریکی آرمیچر را آزاد می کند و کنتاکت ها را باز می کند.

خرید هیوندای بی متال

بی متال های هیوندای برای محافظت از موتورها در برابر آسیب اضافه بار استفاده می شود. هنگامی که موتور بیش از حد جریان می گیرد، رله اضافه بار کنتاکت ها را باز می کند و موتور را از منبع تغذیه جدا می کند. هیوندای بی متال ها در اندازه ها و درجه های مختلف موجود می باشد. اندازه تماس با حداکثر جریانی که کنتاکتور می تواند تحمل کند تعیین می شود. رتبه رله اضافه بار با حداکثر جریانی که رله می تواند از موتور محافظت کند تعیین می شود.

رله اضافه بار دو فلزی هیوندای بخش مهمی از هر سیستم الکترونیکی است. آنها برای کنترل استارت و توقف موتور و محافظت از موتور در برابر آسیب های ناشی از بار اضافی استفاده می شوند.

هیوندای بورکی سامان

هیوندای دارای طیف گسترده ای از تجهیزات الکتریکی از جمله ژنراتور، اینورتر و سوئیچ حرارتی هیوندای، هیوندای بی متال است. تجهیزات الکتریکی هیوندای به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان آن مشهور است. دینام هیوندای از مواد و اجزای بادوام ساخته شده و برای اطمینان از مطابقت با بالاترین استانداردهای کیفیت تست شده است.

هیوندای با کیفیت حرارتی

مدار شکن حرارتی هیوندای (MPCB) وسیله ای است که برای محافظت از موتورها در برابر آسیب های ناشی از جریان اضافه استفاده می شود. در صورت بروز جریان بیش از حد، سوئیچ حرارتی هیوندای خاموش می شود و موتور را از منبع برق جدا می کند و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.

سوئیچ های حرارتی هیوندای معمولا در صنایعی که از موتورها برای تامین انرژی ماشین آلات سنگین استفاده می شود استفاده می شود. آنها همچنین می توانند در کاربردهای تجاری استفاده شوند که در آن موتورها برای تغذیه تهویه مطبوع، پمپ ها و سایر تجهیزات استفاده می شوند.

سوئیچ های حرارتی هیوندای در اندازه ها و درجه بندی های مختلف موجود است. اندازه کلید حرارتی هیوندای با حداکثر جریانی که توسط موتور کشیده می شود تعیین می شود. رتبه سوئیچ حرارتی هیوندای حداکثر جریانی را که MPCB می تواند قبل از خاموش شدن تحمل کند، تعیین می کند. سوئیچ های احتراق هیوندای ابزارهای ایمنی مهمی هستند که می توانند به محافظت از موتورها در برابر آسیب کمک کنند. آنها همچنین یک راه حل مقرون به صرفه برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافی هستند.

مزایای سوئیچ حرارتی هیوندای

در اینجا برخی از مزایای استفاده از کلید هیوندای آورده شده است:

از آسیب دیدن موتور در اثر جریان بیش از حد جلوگیری می کند

موتور را از اتصال کوتاه محافظت کنید

خطر آتش سوزی را کاهش می دهد

عمر موتور را افزایش می دهد

صرفه جویی در هزینه های نگهداری و تعمیر

اگر به دنبال راهی مطمئن و مقرون به صرفه برای محافظت از خودروهای خود در برابر نیروی جریان هستید، هیوندای الکتریکی انتخاب خوبی است.

سوئیچ حرارتی هیوندای چگونه کار می کند؟

سوئیچ‌های حرارتی هیوندای طوری طراحی شده‌اند که وقتی موتور برای مدت طولانی جریان زیادی می‌کشد خاموش می‌شوند. سوئیچ های حرارتی هیوندای نیز با ویژگی های مختلفی مانند تاخیر زمانی، حفاظت در برابر اضافه بار و حفاظت از اتصال کوتاه در دسترس هستند. سوئیچ های حرارتی تاخیر زمانی هیوندای به گونه ای طراحی شده اند که به موتور قبل از خاموش شدن زمان روشن شدن می دهد.

قیمت بخاری هیوندای

سوئیچ های محافظ اضافه بار حرارتی هیوندای طوری طراحی شده اند که وقتی موتور جریان بیشتری از جریان بار نامی می گیرد متوقف شود. سوئیچ های محافظ حرارتی اتصال کوتاه هیوندای طوری طراحی شده اند که وقتی موتور جریان اتصال کوتاه تولید می کند متوقف می شود.

سوئیچ حرارتی هیوندای چگونه کار می کند؟

سوئیچ های احتراق هیوندای یک وسیله ایمنی مهم است که به محافظت از موتورها در برابر آسیب کمک می کند. آنها همچنین یک راه مقرون به صرفه برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافی هستند. اگر به دنبال راهی ایمن و اقتصادی برای محافظت از موتورهای خود در برابر جریان اضافی هستید، سوئیچ حرارتی محافظ موتور هیوندای انتخاب خوبی است.

کلیدهای مدار هیوندای از یک بی متال برای تشخیص اضافه جریان استفاده می کنند. هنگامی که جریان از امتیاز سوئیچ حرارتی هیوندای فراتر رود، نوار دو فلزی گرم می شود و خم می شود و باعث می شود که کنتاکت ها باز شوند و موتور از منبع تغذیه جدا شود.

سوئیچ حرارتی هیوندای همچنین مجهز به رله اضافه بار موگوت است که یک نوار دو فلزی است که برای باز کردن موتور با استفاده از جریان زیاد برای مدت طولانی طراحی شده است. این به محافظت از موتور در برابر آسیب های ناشی از ذخیره سازی طولانی مدت کمک می کند. سوئیچ احتراق هیوندای یک وسیله ایمنی مهم است که می تواند به جلوگیری از آسیب موتور و آتش سوزی کمک کند. همچنین یک راه گران برای محافظت از موتورها در برابر جریان اضافه است.

هیوندای فلز ندارد

کنتاکتورها و رله های اضافه بار هیوندای بی متال یا هیوندای مغناطیسی برای کنترل راه اندازی و توقف موتورها استفاده می شود. همچنین برای محافظت از موتور در برابر آسیب اضافه بار استفاده می شود.

بی متال های هیوندای دستگاه های الکترومکانیکی هستند که از میدان مغناطیسی برای باز و بسته کردن کنتاکت ها استفاده می کنند. میدان مغناطیسی توسط یک آهنربای الکتریکی که توسط یک سیم پیچ فعال می شود ایجاد می شود. هنگامی که سیم پیچ انرژی می گیرد، آهنربای الکتریکی آرمیچر را می کشد، که تماس ها را می بندد. هنگامی که سیم پیچ بدون انرژی می شود، آهنربای الکتریکی آرمیچر را آزاد می کند، که تماس ها را باز می کند.

پودر بی متال KA هیوندای

بی متال های هیوندای برای محافظت از موتور در برابر آسیب اضافه بار استفاده می شود. هنگامی که موتور جریان زیادی می کشد، رله اضافه بار قطع می شود و کنتاکت ها را باز می کند و موتور را از منبع تغذیه جدا می کند. هیوندای بی متال ها در سایزها و درجه های مختلف موجود می باشد. اندازه کنتاکتور با حداکثر جریانی که کنتاکتور می تواند تحمل کند تعیین می شود. رتبه رله اضافه بار با حداکثر جریانی که موتور رله می تواند محافظت کند تعیین می شود.

رله‌های دو فلزی هیوندای و رله‌های اضافه بار بخش مهمی از هر سیستم الکتریکی هستند. آنها برای کنترل استارت و توقف موتورها و محافظت از موتورها از آسیب ناشی از بار اضافی استفاده می شوند.

ادامه مطلب: https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1383767-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
نویسنده : polad

کد QR یا بارکد دو بعدی چیست؟

شما بدون شک با بارکدهای مربعی در کاتالوگ های تبلیغاتی، بسته های پستی، منوی رستوران ها و صورتحساب ها برخورد کرده اید. این مربع های سیاه و سفید یا کدهای QR توسط دوربین تبلت یا گوشی هوشمند اسکن می شوند و به اطلاعاتی تبدیل می شوند که به فعالیت های روزانه شما سرعت می بخشد. در این مقاله بارکد دو بعدی یا QR کد جامع، انواع و کاربردهای آن در زندگی روزمره را معرفی کرده ایم. پس با ما همراه باشید تا با مزایای استفاده از این فناوری بیشتر آشنا شوید.

بارکد یا کد QR دو بعدی چیست؟

کد QR نوعی بارکد ماتریسی است که در سال 1994 توسط شرکت ژاپنی Denso Wave اختراع شد. کد QR یک برچسب قابل خواندن توسط ماشین است که می تواند حاوی اطلاعاتی در مورد شی ای باشد که به آن پیوند داده شده است. به عبارت دیگر، کدهای قابل خواندن توسط ماشین شامل یک سری مربع سیاه و سفید است که معمولاً برای ذخیره URL ها یا سایر اطلاعاتی که باید توسط دوربین گوشی هوشمند خوانده شوند، استفاده می شود.

کد QR (کد پاسخ سریع) یک بارکد قابل اسکن است که به راحتی توسط دستگاه های دیجیتال و گوشی های هوشمند خوانده می شود. بارکدهای دوبعدی داده ها را به صورت مجموعه ای از پیکسل ها در یک شبکه مربع ذخیره می کنند. یک شرکت ژاپنی به نام Denso Wave، زیرمجموعه تویوتا، اولین کد QR را در سال 1994 اختراع کرد تا به روشی دقیق برای ردیابی خودروها و قطعات ساخته شده دست یابد. دنسو در نهایت کد QR Wave را در دسترس عموم قرار داد و اعلام کرد که دیگر از پتنت خود استفاده نخواهد کرد. این بدان معنی است که هر کسی می تواند کد خود را با این فناوری ایجاد کند.

بارکدهای دو بعدی یا کدهای QR، نسخه پیشرفته بارکدهای یک بعدی سنتی هستند. این کدها می توانند حداکثر 7000 رقم و 4000 کاراکتر داده از جمله علائم نگارشی و کاراکترهای خاص را ذخیره کنند. اطلاعاتی مانند شماره تلفن یا آدرس وب نیز به راحتی در این کدها رمزگذاری می شوند.

دوربین تلفن همراه می تواند به راحتی کد را اسکن کند و به شما امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده را بدهد. اگر گوشی شما این قابلیت را ندارد، می توانید با مراجعه به گوگل پلی اپلیکیشن های مختلفی برای اسکن این نوع کدها پیدا کنید.

انواع کد QR (کد QR) از نظر طراحی و عملکرد

کدهای QR از نظر طراحی و عملکرد بسیار متفاوت هستند و می توان آنها را عمدتاً به انواع ایستا و پویا تقسیم کرد.

کدهای QR استاتیک

اطلاعات ذخیره شده در شماره های مشخص شده به هیچ وجه قابل تغییر یا اصلاح نیستند. به همین دلیل برای ذخیره سازی طولانی مدت داده ها مناسب هستند. اطلاعاتی مانند رمز عبور Wi-Fi، شناسه کارمند یا کدهای سفارشی که تغییر نمی‌کنند و ایجاد کدهای دسته‌ای برای رویدادها نمونه‌هایی از برنامه‌های کد دوبعدی در دنیای امروز هستند.

خوبی این کدها این است که تاریخ انقضا ندارند. هنگامی که داده های خود را ذخیره کردید و محتوای خود را آپلود کردید، کارتان تمام است. اگر قصد دارید دائما اطلاعات خود را تغییر داده و به روز کنید، بهتر است به سراغ تگ های پویا بروید.

کدهای QR پویا

با استفاده از کدهای پویا، انعطاف پذیری لازم برای ایجاد تغییرات لازم در داده های خود را در زمان مناسب دارید. زیرا اطلاعات موجود در کد دو بعدی در خود کد ذخیره نمی شود و با اسکن کد، مخاطبان شما به URL مشخص شده در آن هدایت می شوند. به عنوان مثال، یک رستوران می تواند مشتریان خود را از طریق کدهای پویا به منوی وب سایت خود هدایت کند. یکی از خوبی های این کدها این است که به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی ندارند. زمان، مکان و دستگاه مورد استفاده تنها اطلاعاتی هستند که با هر اسکن ردیابی و ردیابی می شوند.

انواع کد QR (کد QR) از نظر کاربری

انواع کد QR را می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد. به عبارت دیگر، هر کدام از این کدها دارای ویژگی های خاص و متمایزی هستند که منجر به کاربردهای خاصی برای آن کد می شود.

کد QR میکرو

این کد که در اندازه های مختلف موجود است، چند کاربرد دارد. به طوری که هر اسکنر نمی تواند داده های ذخیره شده را دانلود کند. یک ناحیه میکروکد یک ماژول 11x11 است که حداکثر 21 کاراکتر دارد.

کد QR میکرو

الگوی کد QR 1

این نوع کد ابعادی نمونه اولیه Micro QR و Model 1 است که تا 468 بایت داده و کدهای 707 کاراکتر الفبایی را ذخیره می کند.

کد QR مثال 2

کد QR مدل 2 بهبود یافته مدل 1 است و تراکم داده بالاتری نسبت به آن دارد. این نوع کد دو بعدی که می تواند تا 4296 کاراکتر الفبایی عددی را ذخیره کند، بیشترین کاربرد را در بین کدهای دو بعدی دارد.

کد دایره

IQR یک رمزگذار دو ماتریسی است که می تواند حجم زیادی از داده ها را ذخیره کند. تعداد کاراکترهای قابل ذخیره در بزرگترین قسمت این کد (422x422) 40000 کاراکتر می باشد. وقتی فضا مشکل است، این تابلوها به تابلوهای مستطیلی مجزا تبدیل می شوند.

IYR هوتو

کدهای SQL

کد پاسخ سریع امن یا کد SQR یک کد دو بعدی ایمن با تراکم اطلاعات بالا است. به دلیل امنیت بالا، از این کدها برای ذخیره اطلاعات شخصی استفاده می شود و تمامی اسکنرها نمی توانند داده های موجود در آنها را بخوانند.

KhungMã QR

این نوع کد QR یک کد با قاب قابل تنظیم است که می تواند حاوی داده های بزرگ مانند گرافیک، تصاویر یا عکس باشد.

نحوه کار یک کد QR و بارکدهای دو بعدی

یک کد QR شامل فضاهای سیاه است که در یک شبکه یا ماتریس و یک دایره سفید مرتب شده اند. هنگامی که کدهای دو بعدی توسط محققان اسکن می شوند، الگوهای منحصر به فرد موجود در آنها به داده های قابل خواندن برای انسان تبدیل می شوند. در واقع، محققان اطلاعات را از مقادیر موجود در ماتریس استخراج می کنند و در اینجا می توانید سایت مورد نظر خود را وارد کنید، آدرس ایمیل ذخیره شده در یک کد دریافت کنید یا اطلاعات محصول را دریافت کنید.

این کدها می توانند داده های بیشتری نسبت به بارکدهای سنتی ذخیره کنند و چهار حالت داده را کنترل کنند:

حالت دیجیتال

این حالت به عنوان کارآمدترین حالت ذخیره سازی در نظر گرفته می شود که از ارقام اعشاری 0 تا 9 استفاده می کند و اجازه می دهد حداکثر 7089 کاراکتر ذخیره شود.

قالب الفبایی

در کد QR، این نوع کنترل داده برای ارقام اعشاری 0 تا 9، حروف بزرگ الفبا، علائم نگارشی، $، ٪، *، +، - و فاصله ها استفاده می شود. نوع الفبایی اجازه می دهد تا 4296 کاراکتر در یک کد دو بعدی ذخیره شود.

حالت بایت

حالت بایت برای کاراکترهای مجموعه کاراکترهای ISO-8859-1 است که اجازه می دهد تا 2953 کاراکتر در یک کد QR ذخیره شود.

روش کانجی

این حالت دستکاری داده ها در کد دو بعدی برای رمزگذاری کاراکترهای ژاپنی استفاده می شود. این حالت که اولین بار توسط Denso Wave ابداع شد، کمترین کارایی را دارد و به کاربران اجازه می دهد تنها 1817 کاراکتر را ذخیره کنند.

کاربردهای کد QR در دنیای امروز ما

بارکدهای دو بعدی یا کدهای QR در دنیای امروز ما کاربردهای زیادی دارند. امکانات ارائه شده توسط این نوع مختلف کد بی پایان است. در زیر برخی از امکانات و کاربردهای کد دو بعدی را فهرست کرده ایم:

بسیاری از کسب و کارها از کدهای QR در کمپین های خود استفاده می کنند. زیرا این یک راه سریعتر برای جذب افراد به وب سایت شما است.

اگر محصولی را در کاتالوگ یک برند مشاهده کردید، با اسکن بارکد آن، می توانید مستقیماً به صفحه محصول در وب سایت برند هدایت شوید.

کد QR قرار داده شده بر روی بسته محصول اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی ها، ویژگی ها، قیمت ها، اصالت و غیره محصول در اختیار بینندگان قرار می دهد.

این کدها که در اصل در صنایع خودروسازی و ردیابی قطعات ایجاد شده اند، این روزها در صنایعی که نیاز به ردیابی دقیق محصولات و موجودی کالا دارند، بسیار کاربردی هستند.

بارکد 2 بعدی سهم قابل توجهی در صنعت پست در سراسر جهان داشته است. با وارد کردن این کدها کارکنان پست به راحتی می توانند اطلاعات بسته را مطالعه کنند.

در رستوران ها، مشتریان می توانند بارکدهای دوبعدی را برای دسترسی آسان به منوهای رستوران اسکن کنند.

با قرار دادن یک کد QR در پشت کارت ویزیت خود، می توانید مستقیماً به صفحه لینکدین خود یا سایر شبکه های اجتماعی پیوند دهید.

ارسال و دریافت اطلاعات پرداخت ممکن است یکی از پرکاربردترین کدهای QR باشد.

مجموعه‌های آموزشی یکی از حوزه‌هایی هستند که کدهای QR در آن کاربرد بسیار مفیدی پیدا می‌کنند. دانش آموزان با اسکن کد دو بعدی می توانند به موضوعات آموزشی مدرسه مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر که بارکدهای دو بعدی یا کدهای QR را در زندگی امروز ما ضروری کرده اند.

امیدواریم این مقاله شما را قادر سازد تا در مورد کد QR یا فناوری بارکد دو بعدی و کاربرد آن در دنیای مدرن امروزی بیشتر بدانید. به یاد داشته باشید که می توانید داده های خود را با استفاده از یک کد QR در اختیار مخاطبان و مشتریان خود قرار دهید و از مزایای منحصر به فرد این فعالیت در کسب و کار خود بهره ببرید.

ماخذ مقاله: کیو آر کد چیست؟


|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید