تاریخ : چهار شنبه 30 شهريور 1401
نویسنده : polad

برای آمدن به کانادا به منظور شرکت در کنفرانس‌ها و کنوانسیون‌ها، به چه ویزاهایی نیاز دارید؟

 

 

در این مطلب به شما خواهیم گفت که به عنوان یک شرکت کننده و یا یک مجری به چه مدارکی نیاز خواهید داشت و همچنین در صورت داشتن سابقه کیفری چه کارهایی باید انجام دهید.

با وجود ادامه داشتن شرایط همه گیری بیماری کووید 19، برخی از سازمان دهندگان رویدادها در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کنفرانس‌ها و کنوانسیون‌ها به صورت حضوری در سال 2022 هستند.
حتی برخی رویدادهای حضوری را برای پاییز برنامه ریزی کردند.

اکنون این امکان وجود دارد که شهروندان آمریکایی و یا افراد دارای اقامت دائم آمریکا به عنوان توریست به آمریکا سفر کنند. انتظار می‌رود که از 7 سپتامبر مرزها برای توریست‌هایی از سراسر جهان که به طور کامل واکسینه شدند باز شود. همانطور که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا پیش از این گفته بود مرزها برای افراد واکسینه نشده غیر ضروری، به مدت طولانی بسته خواهند ماند.

اقدامات بهداشت عمومی در مورد مسافران بین‌المللی توسط دولت فدرال تعیین می‌شود و در سراسر کشور اعمال می‌شود. با این حال استان‌ها بسته به وضعیت کووید 19 در منطقه خود، اقدامات بهداشت عمومی خود را تعیین می‌کنند. در هر زمانی در دوره شیوع همه گیری، پیش از آمدن به کانادا باید اقدامات فعلی را بررسی کنید. سیاست‌های فدرال در این صفحه از وبسایت دولت و محدودیت‌های استانی از اینجا قابل دسترس هستند.

همچنین وبسایت آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) چک لیستی از اسناد و مدارک و سایر موارد مورد نیاز که در هنگام عبور از مرز باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید را آورده است.

 

شرکت‌کنندگان و مجریان به مدارک متفاوتی نیاز دارند

فردی که برای شرکت در یک کنفرانس به کانادا می‌آید، برای ورود به کانادا به مجوزهایی مانند eTA و یا ویزای بازدیدکننده نیاز دارد. این افراد به مجوز کار نیاز ندارند.
شهروندان ایالات متحده که از ایالات متحده می‌آیند می‌توانند مجوز خود را در مرز دریافت کنند. کلیه افراد دیگر به eTA و یا ویزای بازدیدکننده نیاز دارند.

eTA: به معنی مجوز سفر الکترونیکی است. برای دریافت این مجوز می‌توانید یک فرم را به صورت آنلاین پر کنید.
تکمیل این فرم تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد و هزینه آن نیز 7 دلار می‌باشد. اکثر eTA ها ظرف چند دقیقه پس از درخواست اعطا می‌شوند. اما پردازش و بررسی برخی از آن‌ها ممکن است چند روز طول بکشد.
مدت زمان استفاده از eTA حداکثر تا 5 سال می‌باشد. این مجوز به افراد اجازه می‌دهد تا چندین بار وارد کانادا شوند و حداکثر تا 6 ماه نیز در کانادا بمانند. تنها افراد دارای اقامت دائم و یا شهروند ایالات متحده و برخی از کشورهای دیگر می‌توانند از این مجوز استفاده کنند. در حال حاضر حدود 60 کشور در این لیست حضور دارند. از جمله این کشورها می‌توان به انگلستان، فرانسه، استرالیا و... اشاره کرد.

ویزای اقامت موقت (TRV): در باقی موارد، فرد باید برای ویزای بازدیدکننده درخواست دهد. این ویزا گاهی با عنوان ویزای اقامت موقت نیز شناخته می‌شود. بیشتر ویزاهای بازدیدکننده تا 6 ماه اعتبار دارنداما اعتبار آن‌ها قابل تنظیم است. همانند eTA متقاضیان می‌توانند برای ویزای اقامت موقت نیز به صورت آنلاین درخواست دهند.

فردی که برای شرکت در یک کنفرانس کاری که بیش از 5 روز به طول می‌انجامد به کانادا می‌آید، به مجوز ورود و مجوز کار نیاز دارند.

 

عبور از مرز با داشتن سابقه کیفری

داشتن سابقه جنایی بر توانایی شما در سفر به کانادا تاثیرگذار است. وضعیت هر فرد نیز متفاوت خواهد بود. این که یک شخص از نظر کیفری در کانادا غیر قابل پذیرش باشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •          نوع و تعداد جرایم
  •          مدت زمان مجازان زندان؛ در صورت وجود
  •          مدت زمانی که از پایان دوره محکومیت (زندان، جریمه و...) می‌گذرد

برای از میان برداشتن محدودیت‌های عدم پذیرش سه راه حل بالقوه وجود دارد.

 

مجوز اقامت موقت (TRP): اگر فردی به دلیل ارتکاب یک جرم جدی برای پذیرش غیر قابل قبول باشد و کمتر از 5 سال از پایان حکمش گذاشته باشد، تنها گزینه TRP است. TPR ممکن است از 1 روز تا 3 سال اعتبار داشته باشد. ممکن است با داشتن آن تنها یک بار وارد کانادا شد و یا اینکه می‌توان با آن چندین بار وارد کانادا شد. متقاضی باید دلیل قانع کننده‌ای برای ورود به کانادا داشته باشد.  همچنین آن‌ها باید نشان دهند که مزایای بازدید آن‌ها بیشتر از خطرات آن است.

بازپروری جنایی: در این فرآیند یک فرد که ورودش غیر قابل قبول است دوباره مورد قبول واقع می‌شود. برخلاف TRP این مورد دائمی است. این مورد بدین معنی است که فرد مجبور نیست هر بار که می‌خواهد به به کانادا سفر کند دوباره برای بازپروری اقدام کند. در برخی موارد، فرد برای آنچه که تحت عنوان توانبخشی فردی شناخته می‌شود درخواست می‌دهد. این گزینه در اختیار برخی از افرادی است که محکومیت خود را حداقل 5 سال قبل به پایان رسانده‌اند. همچنین بازپروری را نیز پشت سرگذاشتند. شکل اخیر به طور خودکار اعمال می‌شود. با این حال این مورد تنها برای افرادی اعمال می‌شود مرتکب جرایم سنگین‌تری شدند و حداقل 10 سال پیش حکم خود را به پایان رساندند.

نامه نظر حقوقی: این سندی است که یک وکیل تهیه می‌کند. این نامه سابقه کیفری متقاضی و تاثیرات آن را شرح می‌دهد. نامه نظر حقوقی می‌تواند بگوید که چرا بگوید که چرا یک فرد نباید پذیرشش غیر قابل قبول باشد و یا اینکه چرا شایستگی دریافت TRP و یا بازپروری را دارد. این نامه همچنین می‌تواند برای افرادی که به جرمی متهم شدند اما هنوز محکوم نشدند نیز مفید باشد. این می‌تواند وضعیت متقاضی را برای افسران شرح دهد

|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید